ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2019

Ηγεσία στο μέλι, κέρδος από αγροτικά υπολείμματα



23.01.2019 14:19
Ο Χρήστος Στεφανής του biomasmarket.com εξηγεί πως καθένας μπορεί να βρει αγοραστή για τα υπολείμματα της καλλιέργειας του, στην Ελληνική ηλεκτρονική πλατφόρμα δημοπρασιών βιομάζας - Ο Γιάννης Ταμπάρης της «Χρυσόμελο», ναυαρχίδας του εξαιρετικού Ελληνικού μελιού παγκοσμίως, μιλά για προϊοντική ανάπτυξη και εξαγωγικό μάρκετινγκ
 
Χρειάστηκαν δύο νέοι οραματιστές γεωπόνοι, με αγάπη για το περιβάλλον, εξοικειωση με την τεχνολογία και επιχειρηματικό πνεύμα, για να δημιουργηθεί η πρώτη Ελληνική πλατφόρμα διαχείρισης και δημοπρασίας σε πραγματικό χρόνο, προϊόντων βιομάζας και σχετικών υπηρεσιών. 
 
Την ιδέα είχαν ο Χρήστος Στεφανής, σήμερα υπεύθυνος έρευνας του έργου και ο Κωνσταντίνος Νάσιας συνιδρυτής του biomasmarket.com μια εφαρμογής Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών στον πρωτογενή τομέα, που δίνει δύναμη στον μικρομεσαίο παίκτη της αγροτικής παραγωγής, ζωή στις τοπικές κοινότητες και νέο ανταγωνισμό στην αγορά, “σηκώνοντας” ταυτόχρονα χρηματοδότηση για να γίνει πράξη.
 
Όπως είπε ο κ. Στεφανής στο “Γη & Ύδωρ” πρόκειται για μια ηλεκτρονική πλατφόρμα που λειτουργεί ώς marketplace, ως χώρος συνάντησης της προσφοράς με την ζήτηση, όπου παραγωγοί οποιουδήποτε προϊόντος μπορεί να ενταχθεί  στον κύκλο εκμετάλλευσης της βιομάζας και ενδιαφερόμενοι αγοραστές, βρίσκουν ο ένας τον άλλο και κάνουν αμοιβαία συμφέρουσες συναλλαγές. Η καινοτομία και το συγκριτικό πλεονέκτημα του έργου, στηρίζεται στην ηλεκτρονική διεξαγωγή δημοπρασιών των προϊόντων σε πραγματικό χρόνο που διασφαλίζει τη διαφάνεια των συναλλαγών αλλά και την επιτευξη της καλύτερης δυνατής διαπραγματευσης.

stefanis
 
Με το biomasmarket.com ο πωλητής, π.χ. ένας παραγωγός που διαθέτει είτε πρώτη ύλη υπολειμμάτων (π.χ. υπολείμματα από κλαδέματα), είτε π.χ. πέλλετ που έχει κάνει ό ίδιος και θέλει ένα επικουρικό κέρδος από την παραγωγή του, μπορεί μέσα από την πλατφόρμα, με ηλεκτρονική δημοπρασία, να αναζητήσει αγοραστές για το προϊόν του διεθνώς και να διαλέξει ανάμεσα στις υποβαλλόμενες προσφορές την κατάλληλη για τις ανάγκες του. Μπορεί επίσης να ενημερωθεί και να διαμορφώσει συνεργασίες με συναδέλφους του στην περιοχή που βρίσκεται, ώστε να διεκδικήσουν μαζί καλύτερες συμφωνίες. 
 
Με τον ίδιο τρόπο, μια επιχείρηση που ενδιαφέρεται για προϊόντα βιομάζας, είτε εργοστάσιο είτε δημόσιος ή ιδιωτικός φορέας που χρησιμοποιεί π.χ. εναλλακτικές πηγές ενέργειας, μπορεί να βρει συμφέρουσες προτάσεις προμηθευτών σταθμίζοντας χαρακτηριστικά όπως τιμή, ποσότητα και ποιότητα του προϊόντος που επιθυμεί, κάνοντας ταυτόχρονα την προσφορά του στη δημοπρασία του προμηθευτή που τον ενδιαφέρει. Για να αντιληφθούμε την ευρύτητα των δυνατοτήτων του biomasmarket, η πλατφόρμα προσφέρει τη δυνατότητα ακόμα και σε εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην συσκευασία, την τυποποιηση, τη μεταποιηση ή τις μεταφορές, να κάνουν και αυτές  την προσφορά τους για συμμετοχή στις συναλλαγές.

12038047-435011340033015-6598608124978980365-n
 
Με το εργαλείο γεωεντοπισμού της πλατφόρμας τα μέρη μπορούν να γνωρίζουν το σημείο που βρίσκεται ο εκάστοτε αγοραστής ή πωλητής. Με μια μικρή έρευνα και με εξατομικευμένες πληροφορίες, μπορουν να γνωρίζουν πότε, ποιά, τι ποιότητας και πόση παραγωγή υπάρχει σε κάθε γεωγραφικό σημείο, και βάση αυτών των στοιχέιων χωροχρονικής κατανομής ή από τις αναγγελίες των επερχόμενων δημοπρασιών, να πάρουν καλύτερες αποφάσεις για το χρόνο και την τιμή διάθεσης των δικών τους προϊόντων, ή για έγκαιρη προμήθεια. 
 
Στην πλατφόρμα που είναι δωρεάν για τους χρήστες, έχουν προβλέψει την απεικόνιση της συναλλαγής και των ειδικότερων όρων της εγγράφως, ώστε να διασφαλίζονται τα μέρη.  Τα δεδομένα που θα παράγονται από τη δραστηριότητα της πλατφόρμας, θα μπορούν δυνητικά να τα επεξεργαστούν εκτος απο παρατηρητήρια τιμών και ποσοτήτων και οι ίδιοι οι χρήστες αλλά και ερευνητικά εργαστήρια, Πανεπιστήμια και φορείς.

images
 
Το εντυπωσιακό του εγχειρήματος αυξάνει αν αναλογιστούμε τους ενεργοβόρους κλάδους των αγροτικών και κτηνοτροφικών μονάδων αλλά και της τουριστικής βιομηχανίας της χώρας μας που μπορούν με βάση αυτά τα δεδομένα, να παράγουν ενέργεια και να εξοικονομήσουν χρήματα, μειώνοντας ταυτόχρονα το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα και αποκτώντας επιπλέον κέρδος που προκύπτει από την επαναχρηση υλικών στα πλαίσια της κυκλικής οικονομίας. Χαρακτηριστικά αναφέρθηκε, το παράδειγμα ενός Δήμου που μπορεί να κάνει μια συμφέρουσα προσφορά σε μια δημοπρασία βιομάζας από ομάδα παραγωγών, τροφοδοτώντας στη συνέχεια π.χ. παιδικούς σταθμούς, μειώνοντας τα κόστη της θέρμανσης με άμεσο όφελος στο λογαριασμό του δημότη. 
 
Ευχαριστούμε τον Χρήστο Στεφανή. Οι ευκαιρίες που κρύβει η πλατφόρμα για όλα τα μέρη είναι μοναδικές, ακόμα και για αναλογική εφαρμογή των πρακτικών που εισάγει, όπως η ηλεκτρονική δημοπρασία και σε άλλους τομείς της εμπορίας αγροτικών προϊόντων.Αυτή τη στιγμή η πλατφόρμα δοκιμάζεται για την εύρυθμη λειτουργία της και θα είναι έτοιμη για πλήρη χρήση αυτόν τον Μάιο. Όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να γραφτούν από τώρα δωρεάν στο biomasmarket.com, ώστε να ενημερωθούν έγκαιρα για τις εξελίξεις και την κίνηση της αγοράς.
 
Ακολουθεί συνέντεξη του κ. Στεφανή:



 
Οι δρόμοι του μελιού της Ελλάδας, χαράσσονται καθημερινά και σταθερά  σε ολόκληρο τον κόσμο, με τη συνεισφορά της επιτυχημένης εξαγωγικής επιχείρησης προϊόντων μελιού, Χρυσόμελο. Ο Γιάννης Ταμπάρης μαζί με τη σύζυγό του Χρυσοθέμη Νικηφόρου, ίδρυσαν την “Χρυσόμελο” πριν από 6 χρόνια περίπου και σήμερα το μέλι τους βρίσκεται σε σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα, σε πολυτελή ξενοδοχεία και εστιατόρια αλλά και σε άλλες 16 χώρες.  

image
 
Δεν είναι πολύ μακρινή η εποχή που ο Γιάννης Ταμπάρης ήταν δημόσιος υπάλληλος και η καθημερινότητα του είχε μια “σιγουριά”. Η δημιουργικότητα όμως και η αγάπη του για τη μελισσοκομία, επέτασσαν άλλα σχέδια. Το 2013 με την κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας όπου εργαζόταν, όπως λέει στο Γη & Ύδωρ, πήραν την απόφαση με τη σύζυγο του να εξελίξουν το χόμπι που είχαν ξεκινήσει από το 2009 και να ασχοληθούν πιο εντατικά με την μελισσοκομία φτιάχνοντας μια μονάδα τυποποίησης των προϊόντων τους. Ετσι ίδρυσαν την εταιρία Χρυσόμελο. Η σταθερή προσήλωση στην ποιότητα, μαζί με την ολοκληρωμένη ψηφιακή παρουσία, την πλούσια γκάμα, την πιστοποιημένη ασφάλεια και την ολοκληρωμένη στρατηγική μάρκετινγκ, οδήγησε στην σημερινή επιτυχία. Η έρευνα και η προσαρμογή στις ανάγκες και τις επιθυμίες των πελατών, έγιναν το καύσιμο εξέλιξης των προϊόντων της εταιρείας που σήμερα παράγει μέλι Ανθέων και Θυμαρίσιο αλλά και σπάνιο μέλι Ασφάκας, μέλι Πορτοκαλιάς, Ερείκης, Πεύκου και  Βελανιδιάς.

15978032-680641415429696-996299701746227759-n
 
Οι καταναλωτές όπως λέει προτιμούν τις μοναδικές και σπάνιες ποικιλίες μελιού και ξεχωρίζουν το Ελληνικό μέλι για την ποιότητα του. Είναι χαρακτηριστικές οι υγειοπροστατευτικές ιδιότητες μάλιστα ορισμένων ειδών σκούρου μελιού όπως το μέλι Βελανιδιάς, Καστανιάς, Ελάτης, Ερείκης και Πεύκου, που παρουσίασαν μεγάλη αντιοξειδωτική δράση, ξεπερνώντας και το φημισμένο μέλι Manuka της Νέας Ζηλανδίας, σε έρευνα του Αριστοτελείου πανεπιστημίου, με επικεφαλή την ερευνήτρια κυρία Χρυσούλα Τανανάκη που ανέλυσε 47 τύπους μελιών.

29257992-904435919716910-7897445840784042152-n
 
Η προβολή και η ανάδειξη των προϊόντων αυτών καθώς και των αποτελεσμάτων τέτοιων ερευνών, θα πρέπει να είναι θέμα εθνικής στρατηγικής όπως είπε ο κ. Ταμπάρης, κάτι που μέχρι σήμερα δεν έχει συμβεί στη χώρα μας, σε αντίθεση με το εξωτερικό, όπως στο παράδειγμα της Ν. Ζηλανδίας. Ο ίδιος ωστόσο, πιστεύει και επενδύει σταθερά στην εκπαιδευση του καταναλωτή, φτιάχνοντας μάλιστα και το app για κινητές συσκευές Chrisomelo, που ενημερωνει για τις ιδιότητες και τα θρεπτικά συστατικά του Ελληνικού μελιού, τους νέους τρόπους χρήσης του και φέρνει τους καταναλωτές σε επαφή με την επιχείρηση και τις δραστηριότητες της.

32381160-934254423401726-5819542925003980800-n
 
Διαβλέποντας τις ευκαιρίες, έφτιαξαν συσκευασίες εταιρικών δώρων και μπομπονιέρες γάμου με τα προϊόντα τους, που έχουν εξαιρετική απήχηση στην Ελληνική αγορά. Αλλωστε όπως λέει, κάθε στιγμή και κοινωνική εκδήλωση είναι μια ευκαιρία να τιμήσουμε τα Ελληνικά προϊόντα και να τα συστήσουμε στους φίλους, τους συνεργάτες και τον εαυτό μας, τιμώντας πρώτα από όλα οι ίδιοι το προϊόν της πατρίδας μας. Οι τουρίστες δε, τιμούν ιδιαιτέρως τις προσμίξεις, όπως το μέλι Ανθέων με αμύγδαλα και το Θυμαρίσιο μέλι με μύρτιλο, ενώ η ομάδα αυτή τη στιγμή, εργάζεται πάνω σε καινοτόμους γευστικούς συνδυασμούς που θα ανακαλύψουμε σύντομα. Οι συνεργασίες τους περιλαμβάνουν αεροπορικές εταιρείες, ξενοδοχεια και γραφεία διοργάνωσης εκδηλώσεων, ακολουθώντας τον επισκέπτη στην διαδρομή του στην Ελλάδα. Ταυτόχρονα προσεγγίζουν την νέα αγορά του Βιετναμ και σχεδιάζουν συλλεκτική συσκευασία για τους Ολυμπιακούς του Τόκιο, όπου επικοινωνείται και η σχέση της χώρας μας με τους Ολυμπιακούς Αγώνες, άγνωστη σε πολλές χώρες.

36566678-968087790018389-8710559169414955008-o
 
Μιλώντας για τις αγορές, μας είπε ότι ακόμα και κλειστές αγορές όπως η Ιαπωνία, κερδίζονται με ποιότητα, συνέπεια και τυπικότητα, σε αντίθεση με τη φιλοσοφία του γρήγορου κέρδους που εμποδίζει τα brands να έχουν μια σταθερή παρουσία στην αγορά.  Όπως λέει η αγορά δεν είναι εξοικειωμένη και δεν γνωρίζει τα ελληνικά προϊόντα και την ποιότητα τους εκ προοιμίου, αλλά από τη στιγμή που θα έρθουν οι καταναλωτές σε επαφή μαζί τους, τα θυμούνται και τα ζητούν. Σε αυτό το σημείο είναι απαραίτητη η συνέπεια στην ποιότητα και η σταθερή παρουσία της επιχείρησης όπως και η εύρεση αξιόπιστων συνεργατών που θα παρακολουθούν την πορεία της αγοράς και θα μεταφέρουν τις εντυπώσεις και την κατάλληλη ανατροφοδότηση στην επιχείρηση. 

16195902-692797187547452-7571763089720017671-n
 
Στην παραγωγή όπως μας είπε, ακολουθούν απόλυτα φυσικές διαδικασίες χωρίς ανάμειξη ποικιλιών και δεν είναι παρεμβατικοί. Στο Πλατύ Μεσσηνίας, παράγουν το μέλι Ανθέων και το Θυμαρίσιο και κάνοντας νομαδική μελισσοκομια, μεταφέρουν τα μελίσσια τους μέχρι τη Χαλκιδική απ’ όπου έλκει την άλλη μισή καταγωγή του ο κ. Ταμπάρης, για μέλι Ερείκης. Η εταιρία συνεργάζεται και με άλλους παραγωγούς που πληρούν τις προδιαγραφές, για να καλύψει τη ζήτηση και το εύρος των προϊόντων. Είναι ανοιχτοί σε περαιτέρω συνεργασίες ενώ παρέχουν υπηρεσίες τυποποίησης και σε άλλους παραγωγούς, τους οποίους δεν βλέπουν ανταγωνιστικά, αλλά ως μέρος του μεγάλου κλάδου του Ελληνικού μελιού που ενωμένος με σταθερές αξίες και ψηλό πήχη ποιότητας και επαγγελματισμού, μπορεί να σταθεί παγκόσμια ανταγωνιστικός απέναντι σε Ιταλία, Γαλλία και Ισπανία που κυριαρχούν στις αγορές. Εξήρε μάλιστα στο σημείο αυτό την στήριξη της Κρήτης στα προϊόντα της, ως καλή πρακτική!
 
Ευχαριστούμε τον κ. Γιάννη Ταμπάρη που με την διαρκή παρουσία του και την επιχειρηματική στρατηγική και το επαγγελματικό του ήθος, προσθέτει πολλά θετικά προσημα στην εμπορική και παραγωγική εικόνα της χώρας μας στο εξωτερικό και στρώνει το δρόμο για να διαπρέψουν τα Ελληνικά προϊόντα μελιού και όχι μόνο. Να σημειώσουμε ότι είναι ανοιχτός σε επικοινωνία και ερωτήσεις από παραγωγούς που ενδιαφέρονται να μοιραστούν την εμπειρία και τις γνώσεις του, κάτι που είναι προς τιμήν του. 
 
Ακολουθεί συνέντευξη του κ. Ταμπάρη:


 
Εμεις στο Γη & Ύδωρ πιστεύουμε ότι στη χώρα μας τα έχουμε όλα. Η βιοποικιλότητα, οι ικανοί άνθρωποι και το πάθος, είναι και όλα όσα χρειαζόμαστε. Μη σταματάτε να εμπνεέστε από τους καλύτερους! Ας είναι το σημείο αναφοράς και ελπίδας στις καθημερινές μας ιστορίες εξέλιξης. 
 
Ραντεβού στο Γη & Ύδωρ και στον Ηχω 99.8 fm το επόμενο Σάββατο στις 10 για ένα πρωινό γεμάτο πρωτοβουλίες αγροτικής και όχι μόνο καινοτομίας και επιχειρηματικότητας, ιδέες και θετικά πρότυπα, που πάνε τη σκέψη και τον τόπο μας μπροστά.



Έρρικα Χριστοδούλου
Ραδιοφωνική εκπομπή 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου