.

................Η αυξημένη κατανάλωση λαχανικών είναι μιά ισχυρότατη ασπίδα κατά του κορωνοιού..................Κοτέτσι:10 τετραγωνικά,σταύλο: 20 τετραγωνικά,κήπο: 100 τετραγωνικά,15 ρίζες ελιές κι ένα πηγαδάκι.Αυτά είναι που χρειάζονται για να αποκτήσουμε τη βάση για αυτάρκεια ...........Τουτη η γής θα προκόψει μόνο όταν ο άνθρωπος αποστασιοποιηθεί απο τη χρήση του χρήματος.Φαντάσου φίλε μου να έχεις λεφτά αλλά να έχουν χαθεί απο τη γή όλα τα ζώα,όλα τα ψάρια ,όλα τα πουλιά και όλα τα δέντρα και τα φυτά.Τότε τί θα μπορείς να αγοράσεις με τα λεφτά σου??.... . ....Πρόσφατες τιμές δημοπράτησης κηπευτικών (13-12-20) Ενδεικτικές Τιμές Κατώτερη DAFNIS ΨΙΛΕΣ ΠΙΣΤ 0,47 ΕΧΤΑSIS ΨΙΛΕΣ ΠΙΣΤ 0,41 0,48 ΤΟRRY ΨΙΛΕΣ ΠΙΣΤ 0,45 ΤΟΜΑΤΑ GRUMIRA ΨΙΛΕΣ ΠΙΣΤ 0,40 ΚΝΩΣΣΟΥ Α ΠΙΣΤ 0,40 0,50 ΦΛΑΣΚΑ ΚΟΥΠ Α ΟΔΠ 1,43 1,44 EXTASIS A ΠΙΣΤ 0,70 0,84 ΤΟΡΡΥ A ΠΙΣΤ 0,77 ΒΕΛΑΝΙΔΙΑ Α LOBELLO ΠΙΣΤ 2,54 2,64 ΝΤΟΛΜΑΣ Α ΚΟΥΠ Ο.Δ.Π. 0,40 0,46 ΑΓΓ ΕΣΩΤ. Ο.Δ. ΠΙΣΤ 0,30 0,34 ΤΟΜΑΤΑ GRUMIRA Α ΠΙΣΤ 0,81 ΕΧΤΑSIS A ΠΙΣΤ 0,84 ΦΛΑΣΚΑ Α Ο.Δ. ΠΙΣΤ 1,00 ............................ ........ ........ .. ......................... ........... ......

Τετάρτη, 27 Μαΐου 2020

Aπό τι μπορεί να μας προστατεύουν τα ρεβίθια;

Αποτέλεσμα εικόνας για ρεβυθια φωτογραφιες

Προέρχονται παραδοσιακά από τη Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή, τα ρεβίθια, επίσης γνωστά ως φασόλια garbanzo, έχουν εξαπλωθεί σε όλο τον κόσμο. Έχουν εξέχουσα θέση στην ελληνική, ιταλική, ινδική, ισπανική και πορτογαλική κουζίνα.
​Ένα φλιτζάνι μαγειρεμένα ρεβίθια περιέχει 269 θερμίδες, 45 γραμμάρια υδατάνθρακες, 15 γραμμάρια πρωτεΐνης, 13 γραμμάρια φυτικές ίνες, 4 γραμμάρια λίπους και 0 γραμμάρια χοληστερόλης.
Μια και μόνο μερίδα ρεβίθια παρέχει το 50% των ημερήσιων αναγκών των ενήλικων ανθρώπων σε κάλιο, 2% σε βιταμίνη Α, 21% σε ασβέστιο, 13% σε βιταμίνη C, 69% σε σίδηρο, σε νάτριο 2%, σε βιταμίνη Β-6 55% και σε μαγνήσιο 57%.
​Επιπλέον, τα ρεβίθια περιέχουν βιταμίνη Κ, φολικό οξύ, φώσφορο, ψευδάργυρο, χαλκό, μαγγάνιο, σελήνιο και χολίνη.
Ρεβιθιά
Και δείτε από πόσες σοβαρές ασθένειες σας προστατεύουν:
Διαβήτης
Μελέτες έχουν δείξει ότι οι διαβητικοί τύπου-1 που ακολουθούν δίαιτες με υψηλή περιεκτικότητα σε ίνες έχουν χαμηλότερα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα και εκείνου με διαβήτη τύπου-2 έχει αποδειχτεί ότι βελτιώνουν το σάκχαρο στο αίμα, τα λιπίδια και τα επίπεδα ινσουλίνης.
Οι ειδικοί συνιστούν 21-25 γραμμάρια φυτικών ινών την ημέρα για τις γυναίκες και 30-38 γραμμάρια την ημέρα για τους άνδρες.
Πίεση αίματος
Η περιορισμένη κατανάλωση τροφών με πολύ νάτριο είναι απαραίτητη για την μείωση της αρτηριακής πίεσης, ωστόσο η αύξηση της πρόσληψης καλίου μπορεί να είναι εξίσου σημαντική, λόγω της αγγειοδιαστολής, την οποία προκαλεί.
Υγεία της καρδιάς
Η υψηλή περιεκτικότητα των ρεβιθιών σε ίνες, κάλιο, βιταμίνη C και βιταμίνη Β-6, σε συνδυασμό με την έλλειψη της χοληστερόλης, τα καθιστούν ιδανικά για την υγεία της καρδιάς.
​Τα ρεβίθια περιέχουν σημαντικές ποσότητες ινών, που βοηθούν στη μείωση του συνολικού ποσού της χοληστερόλης στο αίμα, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.
Σε μια μελέτη, εκείνοι που κατανάλωναν 4069 mg καλίου την ημέρα, είχαν 49% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από ισχαιμική καρδιοπάθεια σε σύγκριση με όσους κατανάλωναν λιγότερο κάλιο (περίπου 1000 mg ανά ημέρα).
Καρκίνος
Το σελήνιο είναι ένα μέταλλο που δεν το βρίσκει κανείς εύκολα σε φρούτα και λαχανικά, αλλά μπορεί να βρεθεί σε ρεβίθια. Παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην λειτουργία των ηπατικών ενζύμων, και βοηθά στην αποτοξίνωση από ορισμένες καρκινογόνες ενώσεις στο σώμα. Επιπλέον, το σελήνιο αποτρέπει την φλεγμονή και μειώνει την ανάπτυξη των καρκινικών όγκων.
Τα ρεβίθια περιέχουν επίσης φολικό οξύ, το οποίο παίζει ρόλο στη σύνθεση του DNA και την επισκευή των κυττάρων, εμποδίζοντας έτσι το σχηματισμό των καρκινικών κυττάρων από μεταλλάξεις στο DNA.
Οι σαπωνίνες, οι οποίες είναι φυτοχημικά που υπάρχουν στα ρεβίθια, εμποδίζουν, επίσης, τα καρκινικά κύτταρα από το να πολλαπλασιαστούν και να κάνουν μετάσταση σε άλλα μέρη του σώματος.
Χοληστερόλη
Έρευνες δείχνουν ότι η κατανάλωση ρεβιθιών στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης διατροφής μειώνει το ποσό της χαμηλής πυκνότητας λιποπρωτεΐνης (LDL) χοληστερόλης στο αίμα.
Chickpea pods.jpg

Τα ρεβίθια είναι ίσως η πιο ολοκληρωμένη πρωτεϊνική τροφή, με πολλά οφέλη στην υγεία μας και εύκολη καλλιέργεια. Ανήκουν στην οικογένεια των φασολιών μαζί με τα garbanzo. Η χρονική περίοδος την οποία χρειάζεται για να ευδοκιμήσει το ρεβίθι είναι 100 ημέρες. Είναι αρκετά εύκολο να φροντιστεί το φυτό αρκεί να προστατευθεί το ρηχό ριζικό σύστημα και να αποφευχθεί το παραπανίσιο πότισμά του.
Φύτευση των σπόρων
Φυτεύουμε τους σπόρους σε εσωτερικό χώρο αρχικά, σε τύρφη ή βιοδιασπώμενο δοχείο 4 εβδομάδες πριν τη μεταφύτευσή τους. Λόγω της μεγάλης διάρκειας που χρειάζεται το φυτό να αναπτυχθεί, θα πρέπει να τα φυτεύσετε όσο νωρίτερα γίνεται. Χρησιμοποιούμε βιοδιασπώμενα δοχεία διότι τα σποριόφυτα ρεβιθιάς δεν μεταφυτεύονται σωστά στο χώμα.
Φυτεύουμε 1 σπόρο ανά δοχείο, περίπου 1 εκατοστό μέσα στο χώμα. Τοποθετούμε την γλάστρας μας σε σημείο όπου να έχει άπλετο ηλιακό φως και ποτίζουμε καθημερινά το φυτό μας έτσι ώστε να υπάρχει μια σχετική υγρασία πάντα στην επιφάνεια της γλστρας.
Μεταφύτευση των φυτών
Επιλέγουμε την σωστή τοποθεσία. Τα ρεβίθια ευδοκιμούν σε συνθήκες ‘πλήρους ηλίου’ οπότε πρέπει να επιλέξομε μια περιοχή με άμεσο ηλιακό φως τουλάχιστον 6 ώρες την ημέρα. Ιδανικά το έδαφος θα πρέπει να είναι ήδη αποστραγγιγμένο και γεμάτο οργανικό υλικό. Αποφεύγουμε περιοχές με υψηλή περιεκτικότητα σε άζωτο, καθώς το άζωτο μειώνει την απόδοση της ρεβιθιάς.
Για να προετοιμάσουμε το έδαφος που θα φιλοξενήσει τα φυτά μας, μπορούμε να το λιπάνουμε με ένα λίπασμα συνδυασμού καλίου και φωσφόρου για να ενθαρρύνουμε μια καλύτερη απόδοση. Αν το έδαφος είναι πολύ βαρύ, μπορούμε να το αναμείξουμε με γεωργική άμμο, λεπτό χαλίκι ή βελτιωτικό εδάφους για να το κάνουμε λιγότερο πυκνό και να βελτιώσουμε την αποστράγγιση.
Μεταφυτεύουμε τα φυτά μας μετά την πάροδο παγετού και όταν φτάσουν περίπου τα 10 με 12 εκατοστά. Τα φυτά θα αναπτυχθούν καλύτερα σε θερμοκρασίες 21-27 βαθμών κελσίου την ημέρα και πάνω από 18 τη νύχτα.
Κρατάμε τα φυτά κοντά το ένα με το άλλο σε απόσταση 13-15 εκατοστά. Καθώς αναπτύσσονται αυτή η απόσταση θα τα βοηθήσει να υποστηρίξουν το ένα το άλλο. Εάν τα φυτέψουμε σε σειρές διατηρούμε απόσταση μεταξύ των σειρών 46-61 εκατοστά.
Θάβουμε ολόκληρα τα δοχεία δενδρυλλίων αφού η αφαίρεση των φυτών από τα δοχεία, μπορεί να καταστρέψει τις λεπτές ρίζες τους και να προκαλέσει το θάνατο των φυτών.
Γενική Φροντίδα
Αν και η κανονική βροχόπτωση είναι επαρκής, ωστόσο σε περίπτωση ξηρασίας, ποτίζουμε 2 φορές την εβδομάδα τα φυτά μας κατά την άνθιση και τον σχηματισμό των βολβών. Ποτίζουμε το στο επίπεδο του εδάφους και προσέχουμε να μην το παρακάνουμε διότι αυτό μπορεί να προκαλέσει το σπάσιμο των φυτών. Μόλις οι λοβοί ωριμάσουν και το φυτό αρχίζει να ‘πεθαίνει’ μειώνουμε το πότισμα στη 1 φορά ανά 1-2 εβδομάδες. Έτσι βοηθάμε στην διαδικασία ξήρανσης η οποία είναι απαραίτητη πριν τη συγκομιδή.
Λιπαίνουμε με προσοχή χρησιμοποιώντας κομποστοποιημένο λίπασμα ή παρόμοιο οργανικό υλικό στα μέσα της σεζόν (45-55 μέρες) και προσέχουμε να μην περιέχει άζωτο το λίπασμά μας το οποίο θα μεγαλώσει τα φύλλα του φυτού και όχι τους βολβούς.
Προσέχουμε κατά την αφαίρεση των ζιζανίων να μην δουλεύουμε κοντά στο φυτό αφού το ριζικό του σύστημα είναι αρκετά ρηχό και υπάρχει περίπτωση να το τραυματίσουμε. Επίσης δεν τα περιποιούμαστε όταν είναι βρεγμένα γιατί μπορεί να προκαλέσουμε την εξάπλωση μυκήτων.
Μην ψεκάζετε με εντομοκτόνα πριν να δείτε τα παράσιτα που μπορεί να αποικήσουν στα φυτά σας. Μπορείτε να διώξετε κάποια από τα παράσιτα με την πίεση του νερού από ένα λάστιχο (ψείρες των φυτών). Κόψτε τα φύλλα των φυτών που έχουν επάνω τους αυγά ψείρας. Σε περίπτωση σοβαρού προβλήματος, ψεκάστε με παρασιτοκτόνο που περιέχει πυρεθρίνες.
Παρακολουθούμε για σημάδια ασθενειών των φυτών μας όπως η καπνιά και η ανθρακνόζη. Απομακρύνετε ξερά χόρτα από τη βάση των φυτών καθώς και τα νοσούντα φυτά για να αποφύγετε την εξάπλωση της νόσου.
Συγκομιδή
Μπορούμε να συλλέξουμε τα ρεβίθια όταν είναι ακόμη πράσινα και ανώριμα και να τα καταναλώσουμε όπως τα πράσινα φασολάκια. Οι βολβοί θα είναι περίπου 2,5-5 εκατοστά και ο καθένας περιέχει έως τρία ρεβίθια.
Ο πιο δημοφιλής τρόπος συγκομιδής είναι όταν αυτά είναι πλέον ξερά. Όταν τα φύλα των φυτών μαραθούν και γίνουν καφέ, ξηλώνουμε τα φυτά και τα τοποθετούμε σε επίπεδη ζεστή επιφάνεια για να στεγνώσουν φυσικά σε μια καλά αεριζόμενη περιοχή. Συλλέγουμε τους σπόρους καθώς οι βολβοί αρχίζουν να χωρίζονται. Οι ώριμοι σπόροι πρέπει να είναι πολύ σκληροί όταν τους δαγκώσουμε. Εάν ο καιρός είναι υγρός κατά το στέγνωμα βάλτε τα φυτά σας σε κλειστό χώρο κατά το στέγνωμα, διαφορετικά μπορεί να αναπτυχθεί μούχλα στους βολβούς και να καταστρέψει τους σπόρους.
Αποθηκεύουμε σωστά τα φρέσκα ρεβίθια μας για μια εβδομάδα στο ψυγείο ή περισσότερο στην κατάψυξη. Τα αποξηραμένα ρεβίθια διατηρούνται σε δροσερό και ξηρό σημείο έως και 2 χρόνια.
Τα παραπάνω είναι μια κατευθυντήρια γραμμή που μπορείτε να ακολουθήσετε για την σπορά των ρεβιθιών. Ο γεωπόνος σας είναι ο κατάλληλος άνθρωπος στον οποίο πρέπει να απευθυνθείτε για συμβουλές σχετικά με τη σωστή σπορά ανάλογα με τα εδάφη της περιοχής στην οποία θέλετε να φυτεύσετε τα ρεβίθια σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου