.

................Η αυξημένη κατανάλωση λαχανικών είναι μιά ισχυρότατη ασπίδα κατά του κορωνοιού..................Κοτέτσι:10 τετραγωνικά,σταύλο: 20 τετραγωνικά,κήπο: 100 τετραγωνικά,15 ρίζες ελιές κι ένα πηγαδάκι.Αυτά είναι που χρειάζονται για να αποκτήσουμε τη βάση για αυτάρκεια ...........Τουτη η γής θα προκόψει μόνο όταν ο άνθρωπος αποστασιοποιηθεί απο τη χρήση του χρήματος.Φαντάσου φίλε μου να έχεις λεφτά αλλά να έχουν χαθεί απο τη γή όλα τα ζώα,όλα τα ψάρια ,όλα τα πουλιά και όλα τα δέντρα και τα φυτά.Τότε τί θα μπορείς να αγοράσεις με τα λεφτά σου??.... . ............................ ........ ........ .. ......................... ........... ......

Παρασκευή 31 Αυγούστου 2018

ο Φ.Ασλάνογλου,απο το Ηράκλειο της Κρήτης,αναλαμβάνει την κατασκευή και τοποθέτηση λιμνοδεξαμενών:


Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα και υπαίθριες δραστηριότητες


Η εικόνα ίσως περιέχει: βουνό και υπαίθριες δραστηριότητες

Η εικόνα ίσως περιέχει: υπαίθριες δραστηριότητες


Η εικόνα ίσως περιέχει: υπαίθριες δραστηριότητες, φύση και νερό

Η εικόνα ίσως περιέχει: ουρανός, υπαίθριες δραστηριότητες, φύση και νερό

ΤΗΛ.ΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ 6993663956

Επιφυλάξεις και διαφωνίες για τις Ανεμογεννήτριες στην Επισκοπή



Την Τετάρτη 29 Αυγούστου 2018 πραγματοποιήθηκε στο Δημοτικό Σχολείο του Κάτω Χωριού -μετά από πρωτοβουλία του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου – ανοιχτή συζήτηση με θέμα την προγραμματισμένη εγκατάσταση ανεμογεννητριών στις κορυφές των ορεινών όγκων που υψώνονται πάνω από το χωριό Επισκοπή.
Στη συνάντηση συμμετείχαν πολλοί φορείς, σύλλογοι και κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής, οι πρόεδροι των Δημοτικών Ενοτήτων, οι ιερείς των ενοριών, εκπρόσωποι συλλόγων από περιοχές του Λασιθίου, οι δυο περιφερειακοί σύμβουλοι κος Δασκαλάκης & κος Γουλιδάκης, ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου κος Νταραράς, ο πρώην βουλευτής κος Δερμιτζάκη, οι δημοτικοί σύμβουλοι κος Μαχαιράς και Προϊστάκης, καθώς και οι εκπρόσωπο της εταιρείας κος Ανατολιωτάκης, κος Λενακάκης και κος Χατζημαρκάκης.
Πρώτος πήρε το λόγο ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου για να ενημερώσει για τις απαντήσεις που δόθηκαν από τις υπηρεσίες που απευθύνθηκε ο σύλλογος. Συγκεκριμένα, ο ανεμολογικός ιστός που ύψωσε η εταιρεία πάνω από την Επισκοπή διαθέτει άδεια από την Αρχαιολογική και τη Δασική υπηρεσία αλλά δεν διαθέτει από την Πολεοδομία που ανέφερε ότι προτίθεται να κάνει σχετικό έλεγχο. Η δε Πυροσβεστική Υπηρεσία δήλωσε αναρμόδια αλλά δήλωσε τη διαφωνία της για τέτοιου μεγάλου μεγέθους παρεμβάσεις στη φύση που επιφέρουν τα Αιολικά πάρκα.
Η συζήτηση που διεξήχθη ήταν ιδιαίτερα εποικοδομητική. Διευκρινίστηκαν μια σειρά ζητήματα και ακούστηκαν από τη μια ο απόψεις των εκπροσώπων της εταιρείας και από την άλλη των κατοίκων και των εκπροσώπων των φορέων που παραβρέθηκαν. Η εταιρεία διευκρίνισε πως σε πρώτη φάση προγραμματίζει την εγκατάσταση έξι ανεμογεννητριών πάνω από το χωριό Επισκοπή με τον πρώτο να ανυψώνεται 1100 μέτρα από το χωριό και αναφέρθηκαν στα ανταποδοτικά οφέλη που προβλέπει το νομικό πλαίσιο.
Από την Περιφέρεια αναφέρθηκε πως στη συγκεκριμένη εγκατάσταση δεν έχει δώσει η περιβαλλοντική υπηρεσία της άδεια και αναφέρθηκε στην αντίθεση της περιφέρειας στις μεγάλες βιομηχανικές εγκαταστάσεις παραγωγής ενέργειας, ενώ δήλωσε πως θα πρέπει οι αποφάσεις των κατοίκων, των Δήμων και των Περιφερειών να γίνονται σεβαστές από το την κεντρική κρατική διοίκηση. Οι εκπρόσωποι του Δήμου και οι δημοτικοί σύμβουλοι επιβεβαίωσαν ότι υπάρχει σχετική απόφαση του Δήμου ενάντια στις ΒΑΠΕ.
Οι εκπρόσωποι των φορέων και οι κάτοικοι που πήραν τον λόγο εξέφρασαν αμφιβολίες, ανησυχίες και κάθετες διαφωνίες για την εγκατάσταση των ανεμογεννητριών λόγω των αρνητικών επιπτώσεων στο περιβάλλον και στην υγεία των κατοίκων, των αρνητικών επιπτώσεων στην οικονομική ζωή του τόπου (πχ τουρισμό) και των γεωργικών και κτηνοτροφικών δραστηριοτήτων από τις οποίες ζουν οι κάτοικοι της περιοχής. Κάποιοι κατέθεσαν επιφυλάξεις για την αξία των ανταποδοτικών οφελών στηριζόμενοι στην εμπειρία από άλλες περιοχές. Επίσης, έγινε αναφορά στο ότι η συγκεκριμένη εγκατάσταση είναι απλά ένα τμήμα του ευρύτερου σχεδιασμού εγκατάστασης μεγάλων αιολικών και φωτοβολταϊκών πάρκων καθώς και υβριδικών που περιλαμβάνει και την επέκταση των συμβατικών εγκαταστάσεων στην περιοχή του Αιθερινόλακου.
Όπως συμφώνησε η πλειοψηφία των παρευρισκόμενων, η συζήτηση θα πρέπει να συνεχιστεί και να ενημερωθούν οι κάτοικοι αλλά και άλλοι φορείς και να αποφασίσουν πάνω στα ζητήματα που ανάδειξε η χθεσινή συνάντηση. Αποφασίστηκε ακόμα να δημιουργηθεί ομάδα πρωτοβουλίας με τη συμμετοχή όλων των φορέων και συλλόγων, αλλά των μεμονωμένων ατόμων που συμμετείχαν, (αλλά και διεύρυνση αυτής) με σκοπό την ενημέρωση των κατοίκων αλλά και τη λήψη αποφάσεων για την αντιμετώπιση του θέματος που έχει προκύψει.

Οι «ακροβάτες» των θερμοκηπίων

Οι «ακροβάτες» των θερμοκηπίων

Είναι νέοι, γυμνασμένοι, λεπτοί και ευέλικτοι, και έχουν άριστη σχέση με την ισορροπία…

Γιατί αν θέλεις να ανήκεις στην ειδική ομάδα των «ακροβατών» των θερμοκηπίων, θα πρέπει να μπορείς να εργάζεσαι, από το ξημέρωμα μέχρι το σούρουπο, κάτω από τον καυτό ήλιο, και να κατορθώνεις ισορροπώντας πάνω στο ξύλο η το σίδερο πλάτους 5 εκατοστών, να αφαιρείς το παλιό πλαστικό κάλυψης και να τοποθετείς το καινούργιο, προκειμένου να ξεκινήσουν οι παραγωγοί τις νέες τους καλλιέργειες.

Διαβάστε περισσότερα

Πηγή:https://www.neakriti.gr

Πέμπτη 30 Αυγούστου 2018

Τι στο καλό κάνεις στον δρόμο ψυχή μου όμορφη;




"Άπλωσε σε ένα πάγκο δέκα ντομάτες, λίγα σκόρδα, λίγες πιπερίτσες, εφτά αγγουράκια, τεσσερα ματσάκια μαϊντανό, δυο γλάστρες.....
Τα κοιτάει με χαμόγελο.
Τι να σκέφτεται;

Να πάρει η ευχή. Σκέφτομαι ...


Νάρθω να σε πάρω μια αγκαλιά, να πάρω τα ζαρζαβατικά σου και να γυρίσεις σπίτι σου, να ησυχάσεις.

 ------------------------------------------------------------------------------------------
Σχόλιο: Πρέπει νὰ ἔχεις καρδιὰ ἀπὸ πέτρα γιὰ νὰ σὲ ἀφήση ἀσυγκίνητο αὐτὴ ἡ φωτογραφία...




[Πηγή]https://agiopneymatika.blogspot.com/

Κι όλοι εσείς οι άρχοντες και αρχόντισσες,όταν βλέπετε τέτοιους ανθρώπους στο δρόμο,μην τους σνομπάρετε!

Μην κρύβεστε έτσι απλά και σίγουρα πίσω απο μια αμφιβολία.

Πιάστε τους την κουβέντα,ρωτήστε τους,κοιτάξτε τους στα μάτια,και θα καταλάβετε....
Μενέλαος

Τρίτη 28 Αυγούστου 2018

Λίγες μέρες ακόμα μέχρι να αρχίσει και πάλι η αγροτική δραστηριότητα...



Τι σκέφτεται ο πρωθυπουργός:


Αποτέλεσμα εικόνας για ψάρι κομμένο μισό μισό φωτο
Εσύ θα πάρεις το κεφάλι κι εγώ, το υπόλοιπο!!






Τι σκέφτεται η πεθερά μου:Γαμπρέ, σου εύχομαι να πιάσεις το πιό μεγάλο ψάρι!!

Δευτέρα 27 Αυγούστου 2018

Ο «Άγιος των Σκύλων» από την Ιεράπετρα έγινε παγκόσμιο viral




Ο Τάκης Προεστάκης που έχει φτιάξει ένα καταφύγιο για 250 αδέσποτα σκυλιά σε ένα βουνό της Κρήτης
Ο Τάκης Προεστάκης που έχει φτιάξει ένα καταφύγιο για 250 αδέσποτα σκυλιά σε ένα βουνό της Κρήτης, έγινε γνωστός παγκοσμίως μέσω ενός ρεπορτάζ του δημοφιλούς φιλοζωϊκού ιστότοπου The Dodo.
Είχουμε γράψει και στο παρελθόν για την ιστορία του ευαίσθητου Κρητικού που παράτησε την δουλειά του, πούλησε σχεδόν όλη του την περιουσία, έχτισε ολομόναχος ένα καταφύγιο ψηλά στο βουνό στην περιοχή της Ιεράπετρας στην Κρήτη και αφοσιώθηκε εξ ολοκλήρου στην φροντίδα αδέσποτων ζώων. Δείτε εδώ και εδώ . 
Ο Τάκης Προεστάκης ή αλλιώς ο « Άγιος των σκύλων» όπως τον αποκαλούν πλέον, ζει τα τελευταία χρόνια απομονωμένος από τον κόσμο με μόνη παρέα τα 250 σκυλιά, γατιά, την Εβίτα (ένα χαριτωμένο και πολύ «επικοινωνιακό» κατσικάκι) που έχει κατά καιρούς βρει παρατημένα ή πληγωμένα σε δρόμους και χωματερές και τα έχει περιμαζέψει στο καταφύγιο που έφτιαξε ακριβώς για αυτόν το λόγο, δίπλα από το σπίτι του. 
Πριν λίγες μέρες, όμως ο Τάκης έγινε viral σε όλο τον κόσμο, μέσω ενός βίντεο-ρεπορτάζ του φιλοζωϊκού σάιτ The Dodo, που έχει 47 εκατομμύρια συνδομητές στο YοuTube και 20 εκατομμύρια followers στο Facebook. 

Δείτε εδώ το βίντεο
 
Πηγή: www.lifo.gr

Τετάρτη 22 Αυγούστου 2018

Τι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία για τα Μερομήνια

Αποτέλεσμα εικόνας για καιρικα φαινομενα φωτογραφιες


Πως θα εξελιχθεί ο καιρός στην Κρήτη μέχρι το Φεβρουάριο του 2019, σύμφωνα με τα Μερομήνια;
Τα Μερομήνια μέχρι και το Φεβρουάριο του 2019 παρουσιάζει ο μετεωρολόγος, κ. Μανόλης Λέκκας.
Όπως ο ίδιος αναφέρει, τα παρακάτω αποτελούν τα πρώτα αποτελέσματα από τα Μερομήνια και από τα επιστημονικά δεδομένα από τα μακροπρόθεσμα μοντέλα.
Αναλυτικά το κείμενο του κ. Λέκκα:
Παρατηρούσαν λοιπόν κάποιοι, ιδιαίτερα οι κτηνοτρόφοι και οι αγρότες που είχαν καθημερινή επαφή με το φυσικό τους περιβάλλον, τα σημάδια της φύσης και προσπαθούσαν να βγάλουν τα δικά τους συμπεράσματα, χωρίς να έχουν φυσικά στη διάθεση τους κανένα επιστημονικό μέσο.«”Από Αύγουστο χειμώνα και από Μάρτη καλοκαίρι”, συνήθιζαν να λένε από παλαιά, σηματοδοτώντας ουσιαστικά την ανάγκη του λαού για διερεύνηση των καιρικών συνθηκών που αναμένονταν να επικρατήσουν για την ψυχρή περίοδο μετά τον Αύγουστο και τη θερμή περίοδο που ακολουθούσε μετά τον Μάρτιο.
Αυτό που έχει παραμείνει έως και σήμερα γνωστό σε εμάς είναι τα Μερομήνια, σύμφωνα με τα οποία πολλοί ήσαν εκείνοι που παρατηρούσαν σημάδια του καιρού την ημέρα του Προφήτη Ηλία (20 Ιουλίου) και πιο επισταμένα και καθημερινά από την 1 έως και την 12η Αυγούστου, όπου κάθε ημέρα εκπροσωπούσε και ένα από τους επόμενους μήνες του έτους που ακολουθούσε από τον Αύγουστο και μετέπειτα.
”Έρχονται” βροχές, με βάση τα Μερομήνια
Ολοκληρώθηκε λοιπόν και για φέτος ο κύκλος παρατήρησης για τα Μερομήνια και έτσι προσπάθησα να συγκεντρώσω κάποια μηνύματα από ανθρώπους οι οποίοι συνεχίζουν να ακολουθούν αυτή τη παραδοσιακή τεχνική, ιδιαίτερα από αγροτικές περιοχές των Χανίων όπου έχω και μεγαλύτερη προσβασιμότητα.
Τα μηνύματα αυτά είναι ενθαρρυντικά μιας και προβλέπουν μία χειμερινή περίοδο με πολύ καλά βροχομετρικά για τον τόπο, ξεκινώντας μάλιστα από τον Σεπτέμβριο. Οφείλω να ομολογήσω ότι και οι τρείς πηγές από τις οποίες άντλησα τις πληροφορίες αυτές συγκλίνουν ακριβώς στην ίδια άποψη και για το λόγο αυτό αποφάσισα να κάνω και εγώ με τη σειρά μου μία διερεύνηση στα επιστημονικά δεδομένα των εποχικών προγνωστικών μοντέλων αν και η θέση την οποία έχω προβάλει πολλές φορές είναι ότι τα μοντέλα μακροπρόθεσμης διάρκειας βρίσκονται ακόμη στο στάδιο ανάπτυξης και δεν έχουν ικανοποιητικά και αξιοποιήσιμα αποτελέσματα. Άλλωστε τα μακροπρόθεσμα αυτά προγνωστικά μοντέλα, κυρίως κλιματικού χαρακτήρα, δεν αποτυπώνουν με κανένα τρόπο καιρικές καταστάσεις αλλά αποτυπώνουν κάποιες τάσεις σε μηνιαία πάντα βάση.
Τα αποτελέσματα λοιπόν από αυτή τη διερεύνηση δείχνουν να συμφωνούν εν μέρει, ιδιαίτερα για τους μήνες του φθινοπώρου, με αυτά τα οποία υποστηρίζει η άποψη των ανθρώπων που έκαναν τις παραδοσιακές παρατηρήσεις τους για τα Μερομήνια.
Τι ”λένε” τα Μερομήνια για την Κρήτη;
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2018
Τα κλιματικά μοντέλα για τον Σεπτέμβριο δείχνουν μια τάση για λίγες περισσότερες βροχές από το μέσο κλιματικό ύψος, κυρίως για τις δυτικές περιοχές της Κρήτης (Μέσο κλιματικό ύψος Χανίων : 18,2 χλστ., Ρεθύμνου: 20,4 χλστ.) ενώ στις ανατολικές περιοχές τα μέσα κλιματικά ύψη διατηρούνται σχεδόν τα ίδια (Μέσο κλιματικό ύψος Ηρακλείου(βόρεια) : 17,7 χλστ., Σητεία : 17,9 χλστ.).
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2018
Ο Οκτώβριος εμφανίζεται με ακόμη υψηλότερα βροχομετρικά από τα μέσα κλιματικά ύψη, για ολόκληρη την Κρήτη, (Μέσο κλιματικό ύψος Χανίων : 82,1 χλστ., Ρεθύμνου : 90,5 χλστ., Ηρακλείου(βόρεια): 64,9 χλστ., Σητεία : 53,9 χλστ.). Μάλιστα τα βροχομετρικά του Οκτωβρίου δείχνουν να είναι πολύ υψηλότερα στη Δυτική Ελλάδα, ακολουθούν της Κρήτης και στη συνέχεια έρχονται τα βροχομετρικά της Βόρειας και της Κεντρικής ηπειρωτικής Ελλάδας.
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2018
Και το μήνα Νοέμβριο εμφανίζονται και πάλι υψηλότερα βροχομετρικά από τα μέσα κλιματικά ύψη για ολόκληρη την Κρήτη με τις δυτικές περιοχές να υπερτερούν λίγο περισσότερο (Μέσο κλιματικό ύψος Χανίων : 70,9 χλστ., Ρεθύμνου : 76,9 χλστ., Ηρακλείου(βόρεια) : 59,0 χλστ., Σητεία : 61,9 χλστ.).
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2018
Τα δεδομένα του Δεκεμβρίου δίνουν μία αλλαγή σε αυτή την αισιόδοξη αυξητική τάση των βροχοπτώσεων διατηρώντας στις δυτικές και βόρειες περιοχές του νησιού σχεδόν τα συνήθη κλιματικά ύψη, ενώ πολύ πιο ξηρές συνθήκες αναμένονται για τις νότιες περιοχές της Κρήτης.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2019
Τα δεδομένα για τον Ιανουάριο του 2019 είναι ακόμη πιο απογοητευτικά για ολόκληρη πλέον την Κρήτη μιας και τα βροχομετρικά εμφανίζονται πολύ χαμηλότερα από τα μέσα κλιματικά ύψη.
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2019
Τέλος, ο Φεβρουάριος φαίνεται να ανακάμπτει ελαφρώς προς υψηλότερα βροχομετρικά από αυτά των μέσων όρων.
Η μόνη διαφορά στην αποτύπωση των παραπάνω αποτελεσμάτων είναι ότι οι παρατηρήσεις για τα Μερομήνια έχουν ήδη ολοκληρωθεί και επί της ουσίας η καιρική εικόνα την οποία έχουν σχηματίσει οι άνθρωποι που τα παρακολουθούν δεν επιδέχεται αλλαγών ενώ τα μακροπρόθεσμα κλιματικά μοντέλα θα συνεχίσουν να αναδιαμορφώνουν τα αποτελέσματα τους κάθε εβδομάδα χρησιμοποιώντας νεότερα ατμοσφαιρικά δεδομένα. Δυστυχώς οι αναφορές αυτές που συγκέντρωσα από την παραδοσιακή τεχνική είχαν λακωνικό χαρακτήρα και δεν καλύπτουν την ανάγκη για διερεύνηση της πιστότητας και της επαλήθευσης των με βάση την πραγματική εξέλιξη του καιρού στο προσεχές μέλλον. Είμαι πεπεισμένος ότι τα δεδομένα αυτά έχουν σημαντική αξία η οποία θα μπορούσε να αναδειχθεί αν κάποιος ερευνητικός φορέας του τόπου είχε τη θέληση να αναλάβει μια μελέτη στα πλαίσια ενός ερευνητικού προγράμματος προκειμένου να καταγραφούν αξιόλογα στοιχεία τα οποία με το πέρασμα του χρόνου θα χαθούν, προσωπικά είχα ξεκινήσει μία προσπάθεια κατά το παρελθόν η οποία όμως δεν βρήκε ανταπόκριση.»
Τέλος, ο κ. Λέκκας καλεί οποιονδήποτε Κρητικό που θα ήθελε να δώσει κάποιες πληροφορίες σχετικά με τα Μερομήνια, αν επικοινωνήσουν με τον ίδιο στο e-mail του: manolislekkas@yahoo.gr.

Τρίτη 21 Αυγούστου 2018

Αλλάζει το μοντέλο αδειοδότησης των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων- Ρυθμίσεις για την ίδρυση και λειτουργία τους

Αλλάζει το μοντέλο αδειοδότησης των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων- Ρυθμίσεις για την ίδρυση και λειτουργία τους  Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι

Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ανακοινώνει ότι τέθηκε μέχρι τις 17/9/2018 σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το σχέδιο νόμου «Ρυθμίσεις για την ίδρυση και λειτουργία κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων» και καλεί τους κοινωνικούς εταίρους, καθώς και κάθε ενδιαφερόμενο να συμμετάσχουν καταθέτοντας τις προτάσεις τους.
Με το σχέδιο νόμου, οι κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις, για την απλούστευση των διαδικασιών αδειοδότησης και τον καλύτερο έλεγχό τους, κατατάσσονται σε δύο  μεγάλες κατηγορίες:
Α) Κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις χωρίς να απαιτείται η έκδοση οικοδομικής άδειας,
Β) Κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις με έκδοση οικοδομικής άδειας.
Επιπλέον, διαχωρίζεται η άδεια ίδρυσης από την άδεια λειτουργίας της κτηνοτροφικής εγκατάστασης, προβλέποντας ότι πρώτα αδειοδοτείται η εγκατάσταση και έπειτα αδειοδοτείται η λειτουργία, ώστε τα ζώα να εγκατασταθούν σε κατάλληλο περιβάλλον με συγκεκριμένο αριθμό, καθώς και με διακριτό μητρώο σταβλικής εγκατάστασης. Παράλληλα, αλλάζει το μοντέλο αδειοδότησης των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων από το καθεστώς «πρώτα ελέγχω και μετά αδειοδοτώ», στο καθεστώς «αδειοδοτώ την εγκατάσταση και μετά ελέγχω» διαχωρίζοντας το φορέα αδειοδότησης από το φορέα ελέγχου.
Επίσης, δημιουργείται υπηρεσία μιας στάσης για την αδειοδότηση στη Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής (ΔΑΟΚ), η οποία θα είναι το μόνο σημείο επαφής του κτηνοτρόφου με Δημόσια Υπηρεσία. Επιπρόσθετα, προβλέπεται η δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας για την καταγραφή των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων και τη διενέργεια αποτελεσματικών ελέγχων. Τέλος, παρέχεται η δυνατότητα μεταβατικής περιόδου στους κτηνοτρόφους, προκειμένου να εναρμονισθούν με την ισχύουσα νομοθεσία είτε μέσω χρονικής μεταβατικής περιόδου είτε μέσω έκδοσης άδειας διατήρησης.

Κυριακή 19 Αυγούστου 2018

Η κυβέρνηση επέτρεψε ελεύθερα τη χρήση του ζιζανιοκτόνου round-up για πέντε χρόνια

Από τις 6/3/2018 η «Ελληνική” κυβέρνηση επέτρεψε ελεύθερα τη χρήση του ζιζανιοκτόνου round-up για πέντε χρόνια στην αγροτική παραγωγή.
Η πολυεθνική εμβληματική εταιρεία αγροχημείας Monsanto -που μόλις εξαγοράστηκε από τη Bayer- έχει κληθεί να καταβάλει αποζημίωση 289 εκατομμυρίων δολαρίων σε έναν Αμερικανό διότι τα ζιζανιοκτόνα της που περιέχουν γλυφοσάτη (glyphosate) του προκάλεσαν καρκίνο.
Πρόκειται για μια υπόθεση ορόσημο, με τους ενόρκους ενός δικαστηρίου της Καλιφόρνιας να κρίνουν ότι η Monsanto γνώριζε ότι τα ζιζανιοκτόνα Roundup και RangerPro ήταν επικίνδυνα και δεν προειδοποίησε τους αγοραστές. Είναι η πρώτη αγωγή που επικαλείται σύνδεση της γλυφοσάτης με τον καρκίνο.
Ο ενάγων της υπόθεσης, ο Dewayne Johnson, πατέρας δύο παιδιών, διαγνώστηκε με λέμφωμα μη Hodgkin το 2014, στα 46 του χρόνια, και είναι ένας εκ των 5.000 παρόμοιων εναγόντων στις ΗΠΑ. Σήμερα βρίσκεται στο τελικό στάδιο του καρκίνου ενώ ράντιζε τακτικά με RangerPro όσο εργαζόταν σε ένα σχολείο της Καλιφόρνια.
Ο ίδιος ζητούσε πάνω από 400 εκατομμύρια δολάρια, εκτιμώντας ότι τα προϊόντα αυτά προκάλεσαν τον καρκίνο και πως η Monsanto είχε εν γνώσει της αποκρύψει την επικινδυνότητά τους. Οι δικαστές αποφάνθηκαν ότι η εταιρεία είχε ενεργήσει «κακοβούλως» και ότι τα ζιζανιοκτόνα συνεισέφεραν «ουσιαστικά» στην τελική ασθένεια του Johnson.

Σάββατο 18 Αυγούστου 2018

Η Λασιθιώτικη πατάτα... γιορτάζει στο Τζερμιάδο!

Πατάτες
Για 24η χρόνια το Οροπέδιο Λασιθίου γιορτάζει τη Λασιθιώτικη πατάτα με πλούσιες εκδηλώσεις.
Πατάτες μαγειρεμένες με όλους τους τρόπους. Τηγανιτές, στον ξυλόφουρνο, οφτές, βραστές, ογκρατέν μέχρι και μαγειρευτές με πράσο και κολοκύθι.
Κάθε Αύγουστο, το Τζερμιάδο γνωρίζει ημέρες δόξας με τη γιορτή πατάτας που διοργανώνεται εδώ και 24 χρόνια στην περιοχή.
Φημισμένο για τις πατάτες του, το Οροπέδιο γίνεται πόλος έλξης χιλιάδων επισκεπτών, ντόπιων και τουριστών που γεύονται τις διάσημες πατάτες τις περιοχές και γλεντούν έως τις πρώτες πρωινές ώρες. Γνωστοί καλλιτέχνες πλαισιώνουν τη γιορτή πατάτας.
Φέτος γύρω στους 2 τόνους πατάτας χρησιμοποιήθηκαν για να ψηθούν με διάφορους τρόπους στους επισκέπτες. Πολλά εργατικά εθελοντικά χέρια δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό στην 24η γιορτή πατάτας.
Κατά τις τρεις ημέρες της εκδήλωσης πραγματοποιούνται παράλληλες εκδηλώσεις, όπως είναι κρητική καντάδα και θέατρο σκιών με τον Άθω Δανέλλη. Στο χώρο όπου πραγματοποιείται η τριήμερη γιορτή λειτουργεί και έκθεση ζωγραφική του Ρουσέτου Παναγιωτάκη.
Η γιορτή πατάτας ξεκίνησε την Παρασκευή και θα ολοκληρωθεί την Κυριακή. Πρόκειται για μία εκδήλωση που διοργανώνεται για 24η συνεχή χρονιά και σκοπό έχει να προωθήσει τα τοπικά προϊόντα, τα οποία φημίζονται για την ποιότητα και τη γεύση τους.
Χορηγός επικοινωνίας είναι ο όμιλος της ΚΡΗΤΗ TV.
Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ:


Τετάρτη 15 Αυγούστου 2018

Δείτε πού βρίσκεται ο τάφος της Παναγίας

Δείτε πού βρίσκεται ο τάφος της Παναγίας | Newsit.gr

Ο τάφος της Παναγίας, γνωστός και ως Πάνσεπτο Θεομητορικό Μνήμα της Γεσθημανή, αποτελεί για τους Ορθοδόξους Χριστιανούς το τρίτο κατά σειρά σπουδαιότητας προσκύνημα. Κατά τη θρησκευτική παράδοση, η Παναγία πέθανε δέκα χρόνια μετά τη Σταύρωση του Ιησού και τάφηκε στην Ιερουσαλήμ. Στην Αγία Γεθσημανή, λοιπόν, βρίσκεται ο Ιερότατος Τάφος της Παναγίας.
Η Ιερή Παράδοση του Χριστιανισμού διδάσκει ότι η Παναγία πέθανε από φυσικό θάνατο (η Κοίμηση της Θεοτόκου), όπως ακριβώς κάθε άνθρωπος. Η ψυχή της Θεοτόκου λήφθηκε από τον Χριστό μετά το θάνατό της και το σώμα της αναστήθηκε την τρίτη ημέρα μετά από την κοίμηση. Έτσι, η Παναγία παραμένει ψυχή τε και σώματι στον ουρανό, σε αναμονή για τη γενική ανάσταση. Ο τάφος της, σύμφωνα με αυτή τη διδασκαλία, βρέθηκε άδειος την τρίτη ημέρα μετά την κοίμηση.
H Ρωμαιοκαθολική παράδοση υποστηρίζει ότι η Θεοτόκος μετέστη στον ουρανό σε σωματική μορφή, με τη θεία Ανάληψη, αλλά το ερώτημα του κατά πόσον πράγματι υπέστη τον φυσικό θάνατο παραμένει ανοιχτό στην Καθολική άποψη. Ωστόσο, οι περισσότεροι θεολόγοι πιστεύουν ότι γεύτηκε τον θάνατο πριν την Ανάληψή της.
Μια αφήγηση που είναι γνωστή ως Euthymiaca Historia (γραμμένη μάλλον από τον Κύριλλο Σκυθουπόλεως τον 5ο αι.) αναφέρει πως ο Αυτοκράτορας Μαρκιανός και η γυναίκα του Πουλχερία, ζήτησαν τα λείψανα της Παναγίας από τον Ιουβενάλιο Ιεροσολύμων, τον Πατριάρχη της Ιερουσαλήμ, ενώ βρισκόταν στο Συμβούλιο της Χαλκηδόνας (451). Σύμφωνα με τη μαρτυρία, ο Ιουβενάλιος απάντησε ότι την τρίτη ημέρα μετά την ταφή το μνήμα της Θεοτόκου ανακαλύφθηκε ότι είναι άδειο. Μονάχα το σάβανό της σώζεται στην εκκλησία της Γεθσημανή.
Σύμφωνα με μια άλλη παράδοση, στο μνήμα βρέθηκε μονάχα η Τιμία Ζώνη της Παναγίας.
Περιβεβλημένη από μια αυλή στα νότια, η σταυροειδής εκκλησία που θωρακίζει τον τάφο έχει ανασκαφεί σε μια υπόγεια πετρώδη σπηλιά και στην είσοδό της βρίσκεται μια πλατιά καθοδική σκάλα που χρονολογείται από τον 12ο αιώνα. Στην αριστερή πλευρά της σκάλας υπάρχει το παρεκκλήσι του Αγίου Ιωσήφ, του συντρόφου της Μαρίας, ενώ στα δεξιά υπάρχει το παρεκκλήσι των γονέων της Παναγίας, του Ιωακείμ και της Άννας, εμπεριέχοντας, επίσης, τον τάφο της Βασίλισσας Μελισσάνθης της Ιερουσαλήμ.
Στην ανατολική πλευρά του ναού βρίσκεται το παρεκκλήσι του Τάφου της Παναγίας. Βωμοί των Ελλήνων και των Αρμενίων επίσης καταλαμβάνουν την ανατολική αψίδα. Νότια του τάφου είναι μια μιχράμπ που δείχνει την κατεύθυνση της Μέκκας, που εγκαταστάθηκε όταν οι Μουσουλμάνοι είχαν κοινά δικαιώματα στην εκκλησία. Επί του παρόντος, οι Μουσουλμάνοι δεν έχουν περισσότερα δικαιώματα ιδιοκτησίας σε αυτό τον τον Άγιο τόπο. Στη δυτική πλευρά υπάρχει επιπλέον μια Κοπτική εκκλησία.
Το Αρμενικό Πατριαρχείο της αρμενικής Αποστολικής Εκκλησίας της Ιερουσαλήμ και η ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία της Ιερουσαλήμ έχουν στην κατοχή τους το ιερό. Οι Σύριοι, οι Κόπτες και οι Αιθίοπες διατηρούν μειοψηφία δικαιωμάτων.
Ο σημερινός Ναός και είναι από τα παλαιότερα χτίσματα της Ιερουσαλήμ, το οποίο χτίστηκε από την Αγία Ελένη το 326μ.Χ. προς τιμήν της Κοιμήσεως Θεοτόκου. Βρίσκεται κάτω απο την επιφάνεια του εδάφους και πρέπει ο επισκέπτης να κατέβει 49 σκαλιά.
Αν και είναι μια ταπεινή κρύπτη, ωστόσο στο εσωτερικό της ανακαλύπτει κανείς μια ξεχωριστή μεγαλοπρέπεια. Καταπληκτικός παραλληλισμός με το Υπερευλογημένο πρόσωπο της Θεοτόκου.
Τέλος, η Ιερά Παράδοση αναφέρει ότι στην περιοχή της Γεσθημανής θα γίνει η θεϊκή κρίση της Β’ Παρουσίας του Κυρίου.

SOS απο τους επιστήμονες: Έρχεται μια «ανώμαλα θερμή» πενταετία με ακραία υψηλές θερμοκρασίες

Ερευνητές από τη Γαλλία (Εθνικό Κέντρο Επιστημονικών Ερευνών-CNRS), την Ολλανδία (Βασιλικό Μετεωρολογικό Ινστιτούτο) και τη Βρετανία (Πανεπιστήμιο Σαουθάμπτον), με επικεφαλής τον Φλοριάν Σεβελέκ του γαλλικού Πανεπιστημίου της Βρέστης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Nature Communications», ανέπτυξαν ένα νέο στατιστικό μοντέλο πρόβλεψης για τις μέσες παγκόσμιες θερμοκρασίες στην επιφάνεια της ξηράς και της θάλασσας.
Το νέο μοντέλο PROCAST λαμβάνει υπόψη του διάφορους παράγοντες όπως εκτιμήσεις για τις μελλοντικές εκπομπές των «αερίων του θερμοκηπίου» και τις μελλοντικές συγκεντρώσεις αερολυμάτων στην ατμόσφαιρα, με βάση διαφορετικά κοινωνικο-οικονομικά «σενάρια», καθώς επίσης τις πολύ πιο απρόβλεπτες και χαοτικές φυσικές διακυμάνσεις του «θερμομέτρου» της Γης.
Οι ερευνητές προβλέπουν έως το 2022 -ίσως και ακόμη παραπέρα- ότι η σταδιακή άνοδος της θερμοκρασίας θα έχει ως συνέπεια την αυξημένη (έως 400%) πιθανότητα ακραία υψηλών θερμοκρασιών σε διάφορα μέρη του πλανήτη. Αντίθετα, την ίδια περίοδο, μειωμένη εκτιμάται ότι θα είναι η πιθανότητα των ακραία χαμηλών θερμοκρασιών.
Μάλιστα, το νέο μοντέλο δεν απαιτεί την χρήση υπερυπολογιστή (όπως συνήθως συμβαίνει), αλλά μπορεί να «τρέξει» ακόμη και σε έναν φορητό υπολογιστή.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τρίτη 14 Αυγούστου 2018

Δεκαπενταύγουστος: Η μεγάλη γιορτή της Παναγίας

Δεκαπενταύγουστος: Η μεγάλη γιορτή της Παναγίας

Ο Δεκαπενταύγουστος, «το Πάσχα του καλοκαιριού», είναι η ημέρα - ύμνος στην Παναγία, τη μητέρα όλων των Χριστιανών

Η Κοίμηση της Υπεραγίας Θεοτόκου γιορτάζεται και φέτος και η καρδιά της ορθόδοξης πίστης χτυπάει δυνατά, στέλνοντας μήνυμα χαράς και ελπίδας σε ολόκληρο τον κόσμο.
Προσευχές, δεήσεις, ικεσίες των πιστών ακούγονται από τις πιο μεγαλοπρεπείς μητροπόλεις μέχρι τα πιο απομακρυσμένα ξωκλήσια και μοναστήρια, ενώ τα περίπου 500 «Θεοτοκωνύμια», οι ονομασίες και χαρακτηρισμοί που της απέδωσε ο λαός, δηλώνουν τη λατρεία στο Θείο πρόσωπο της.
koimhsh
Αλλού Μεγαλόχαρη και Θαλασσοκρατούσα κι αλλού Γλυκοφιλούσα και Βρεφοκρατούσα, η Παναγία βρίσκεται πάντοτε στο πλευρό των πιστών δίνοντάς τους δύναμη κι ελπίδα.
Το μεγαλύτερο προσκύνημα κάθε χρόνο γίνεται στην Τήνο με τους πιστούς γονυπετείς να φτάνουν στο ναό της Ευαγγελίστριας για να εκπληρώσουν το τάμα τους στην εικόνα της Παναγίας. Ο Ιερός Ναός Ευαγγελιστρίας χτίστηκε στο σημείο όπου βρέθηκε η Εικόνα του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου. Η εικόνα θεωρείται από τους πιστούς θαυματουργή γι' αυτό και χιλιάδες πιστών κάθε χρόνο ανηφορίζουν με θρησκευτική ευλάβεια προς το ναό. Μάλιστα, η εύρεση της Αγίας Εικόνας το 1823 θεωρήθηκε θεϊκός οιωνός για το δίκαιο και την επιτυχία της επανάστασης ενάντια στον τουρκικό ζυγό, ενώ η ανέγερση του μεγαλοπρεπούς ναού αποτελεί το πρώτο μεγάλο αρχιτεκτονικό έργο του νεοσυσταθέντος ελληνικού κράτους.
Και η κοσμοπολίτικη Πάρος αλλάζει πρόσωπο ανήμερα του Δεκαπενταύγουστου, με πρωταγωνιστή μια από τις εντυπωσιακότερες εκκλησίες του Αιγαίου, τον παλαιοχριστιανικό ναό της Εκατονταπυλιανής στο λιμάνι της Παροικιάς. Στην πρωτεύουσα του νησιού γίνεται η περιφορά του Επιταφίου της Παναγίας και κατόπιν ακολουθεί το γλέντι στον παραλιακό δρόμο της Παροικιάς με μουσικούς και χορευτικά συγκροτήματα, ενώ τα ψαροκάικα βγαίνουν στον κόλπο της Παροικιάς και «φωτίζουν» τον ουρανό με θεαματικά πυροτεχνήματα. Την ίδια ώρα και στο λιμανάκι της Νάουσας, δεκάδες καΐκια με αναμμένες δάδες προσεγγίζουν την προβλήτα και δίνουν το σύνθημα για να αρχίσει η γιορτή.
Στην βόρεια Ελλάδα πιστοί κατακλύζουν την Παναγία Σουμελά στις πλαγιές του Βερμίου, κοντά στο χωριό Καστανιά, για την πανηγυρική γιορτή του Δεκαπενταύγουστου. Η εκκλησία κτίστηκε το 1951 από τους πρόσφυγες του Πόντου, στη μνήμη της ιστορικής ομώνυμης μονής, τα ερείπια της οποίας βρίσκονται στο όρος Μελά, κοντά στην Τραπεζούντα του Πόντου. Εδώ φυλάσσεται η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας, ο Τίμιος Σταυρός και το Ευαγγέλιο. Χιλιάδες ευλαβείς προσκυνητές, καθώς και εκπρόσωποι Ομοσπονδιών και Ποντιακών Σωματείων από την Ελλάδα και το εξωτερικό ζουν στιγμές θρησκευτικής κατάνυξης. Μετά τον εσπερινό της παραμονής στις 14 Αυγούστου γίνεται η λιτάνευση της Αγίας Εικόνας και στη συνέχεια ακολουθούν καλλιτεχνικές εκδηλώσεις με ποντιακά συγκροτήματα, ενώ το πρωί της Παναγίας, 15 Αυγούστου, τελείται επίσημη δοξαστική λειτουργία στον ιερό ναό της Παναγίας, ο οποίος είναι αφιερωμένος στην Κοίμηση της Θεοτόκου. Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας ακολουθούν παραδοσιακοί χοροί με τοπικά παραδοσιακά συγκροτήματα.
Καβαλάρηδες κάνουν παρέλαση στους κεντρικούς δρόμους της Σιάτιστας. Ανήμερα το Δεκαπενταύγουστο, οι παρέες καβαλάρηδων συγκεντρώνονται στην πλατεία της Γεράνειας και με τη συνοδεία παραδοσιακής μουσικής (χάλκινα) με τα στολισμένα άλογα διασχίζουν τη γραφική κωμόπολη, και πηγαίνουν στο μοναστήρι της Παναγίας στο Μικρόκαστρο, ακολουθώντας το παλιό λιθόστρωτο μονοπάτι. Εκεί προσκυνούν την εικόνα της Παναγίας και με το πέρας της λειτουργίας επιστρέφουν καβάλα στην Σιάτιστα. Το έθιμο έχει τις ρίζες του στα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Τότε η ημέρα της Παναγίας, 15 Αυγούστου, έδινε τη δυνατότητα στους σκλαβωμένους να ζήσουν μια μέρα ελευθερίας, καθώς άγραφο προνόμιο φαίνεται είχε δοθεί από τους Τούρκους. Από όλη τη Δυτική Μακεδονία προσέρχονταν προσκυνητές καβάλα στα άλογα να τιμήσουν τη Θεοτόκο, και να πάρουν από αυτή ευλογία και δύναμη.
Το δικό της μοναδικό χρώμα στον εορτασμό του Δεκαπενταύγουστου δίνει και η Κάρπαθος με κορυφαία στιγμή το χορό που γίνεται στην Όλυμπο, στην κεντρική εκκλησία της Κοίμησης της Θεοτόκου στο Πλατύ (πλατεία του οικισμού). Πρόκειται για ένα ναό του 17ου αιώνα, βυζαντινού ρυθμού, με τοιχογραφίες από την εποχή της Τουρκοκρατίας και με ξυλόγλυπτο τέμπλο εξαιρετικής τέχνης. Στο προαύλιο της εκκλησίας οργανοπαίκτες παίζουν τον Κάτω Χορό. Ο χορός αργός και πάντα με σταθερό βήμα και κατανυκτική διάθεση, διαρκεί ώρες. Αρχικά, οι άντρες καθισμένοι στο τραπέζι και με ένα κομμάτι βασιλικό στο πέτο, τραγουδούν και πίνουν, με τη συνοδεία λαούτου, λύρας και τσαμπούνας. Στη συνέχεια, ξεκινά ο χορός, στον οποίο μπαίνουν, σιγά σιγά, και οι γυναίκες ντυμένες με τις παραδοσιακές γιορτινές τους φορεσιές.
Τα «φιδάκια της Παναγιάς» στην Κεφαλονιά είναι κάθε Δεκαπενταύγουστο πόλος έλξης, καθώς χιλιάδες κόσμου συγκεντρώνεται στο ναό της Κοίμησης της Θεοτόκου στα χωριά Mαρκόπουλο και Αργίνια στη νότια Κεφαλλονιά. Η παράδοση θέλει τα φιδάκια να φέρνουν καλή τύχη στο νησί και αν δεν εμφανιστούν, ο οιωνός είναι κακός, όπως έγινε, για παράδειγμα, την χρονιά των καταστρεπτικών σεισμών, το 1953. Μάλιστα, θεωρείται ότι όσα περισσότερα φιδάκια συλλέγονται και μεταφέρονται στο ναό τόσο καλύτερα είναι για την χρονιά αυτή.
Στη γραφική κωμόπολη της Αγιάσου στη Μυτιλήνη ο εορτασμός του Δεκαπενταύγουστου γίνεται με μοναδικό τρόπο. Με επίκεντρο την ξακουστή εκκλησία της Παναγίας της Αγιάσου, οι πιστοί, επισκέπτες και ντόπιοι, απολαμβάνουν ένα από τα ωραιότερα πανηγύρια του ανατολικού Αιγαίου. Η ομώνυμη εικόνα είναι έργο του ευαγγελιστή Λουκά, πλασμένη με κερί και μαστίχα. Πολλοί από τους προσκυνητές, με αφετηρία την πόλη της Μυτιλήνης, περπατούν 25 χιλιόμετρα για να φθάσουν στον αυλόγυρο της εκκλησίας, όπου και διανυκτερεύουν. Την ημέρα της γιορτής της Παναγίας, ύστερα απ’ τη καθιερωμένη λειτουργία, γίνεται η περιφορά της εικόνας γύρω από το ναό, ενώ οι εορταστικές εκδηλώσεις φθάνουν στο αποκορύφωμά τους με τις μουσικές και χορευτικές εκδηλώσεις στην πλατεία του χωριού.
Στο νησί της Αποκάλυψης, την Πάτμο, όπου τα πάντα περιστρέφονται γύρω από το ιστορικό μοναστήρι, οι μοναχοί του τηρούν το έθιμο του επιταφίου της Παναγίας, ένα έθιμο με βυζαντινές καταβολές. Ο χρυσοποίκιλτος επιτάφιος της Παναγίας περιφέρεται στα σοκάκια του νησιού σε μεγαλοπρεπή πομπή, ενώ οι καμπάνες του μοναστηριού και των άλλων εκκλησιών ηχούν ασταμάτητα. Οι ψαράδες κάθε Δεκαπενταύγουστο βγάζουν τα καΐκια τους στη θάλασσα και με τη συνοδεία της εικόνας από την περιοχή «Κονσολάτο» του λιμένα Σκάλας Πάτμου κατευθύνονται στον όρμο της Παναγίας του Γερανού. Η ευχή των σταφυλιών είναι στο πέρας του Εσπερινού και ακολουθεί το κέρασμα παραδοσιακών προϊόντων.
Όχι μία, αλλά με δυο τελετουργίες γιορτάζουν στη Νίσυρο κάθε Δεκαπενταύγουστο. Η μια γίνεται στην Παναγιά Σπηλιανή κι είναι η επίσημη εκκλησιαστική από τους ιερείς, οι οποίοι λιτανεύουν την εικόνα της Παναγίας έως το χωριό, για να ευλογήσει το πανηγύρι, ενώ η δεύτερη είναι παραδοσιακή τελετουργία και γίνεται από τις μαυροντυμένες Eννιαμερίτισσες, όπως λέγονται οι γυναίκες που έχουν ταχθεί στη Θεοτόκο. Αυτό το έθιμο ξεκινά από τις 6 Αυγούστου, όπου οι γυναίκες αυτές, προσκυνούν στο χώρο του μοναστηριού της Παναγίας της Σπηλιανής, που βρίσκεται μέσα στο κάστρο των Iπποτών και καθαρίζουν τον χώρο και τα ιερά σκεύη. Ακολουθούν αυστηρή νηστεία, κάνουν 300 μετάνοιες κάθε εικοσιτετράωρο και ψάλλουν. Το Δεκαπενταύγουστο, κρατούν τους δίσκους με τα κόλλυβα και ανοίγουν το δρόμο για την ιερή εικόνα. Το γλέντι ξεκινά τη στιγμή που η εικόνα φτάνει στο χωριό, οι Εννιαμερίτισσες αποσύρονται και οι κάτοικοι ξεκινούν τους χορούς.
Στην Πορταΐτισσα της Αστυπάλαιας οργανώνεται ένα από τα πιο ιδιαίτερα πανηγύρια, όπου οι παρευρισκόμενοι οφείλουν να περάσουν από ορισμένες δοκιμασίες προτού γευτούν το γεμιστό αρνάκι, που οι ντόπιοι ονομάζουν λαμπρινό.
Η εορτή της Παναγιάς στο νησί της Ψερίμου όπου δεσπόζει η εκκλησία της Παναγιάς της «Μελαχρινής», όπως την αποκαλούν οι ντόπιοι λόγω του σκούρου χρώματος της ρωσικής τεχνοτροπίας εικόνας είναι ιδιαίτερη. Με πλοιάρια κάτοικοι από την Κάλυμνο, την Κω και τη Νίσυρο καταφθάνουν για να ζητήσουν τη χάρη της Παναγίας. Οι καμπάνες ηχούν πανηγυρικά τη στιγμή που γίνεται η περιφορά του επιταφίου της Θεοτόκου. Συγκινητικές ήταν οι στιγμές όταν κλήρος και λαός, ντόπιοι και τουρίστες, συμμετέχουν στη λιτανεία η οποία περνά από τους δρόμους και τα σοκάκια της νήσου ακόμα και από την αμμουδιά στην άκρη της θάλασσας.
Ξεχωριστή στη Ρόδο είναι η Παναγιά η Καλόπετρα που βρίσκεται στην κορυφή της κοιλάδας των Πεταλούδων και που φέρεται να κτίστηκε το 1782 από τον ηγεμόνα της Μολδοβλαχίας Αλ. Υψηλάντη. Κάτοικοι των γύρω χωριών επισκέπτονται την μονή όπου μετά τις εκκλησιαστικές εκδηλώσεις ακολουθεί παραδοσιακό γλέντι.
Στην Αχαΐα, ανήμερα της εορτής της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, πανηγυρίζει η ιστορική μονή του Μεγάλου Σπηλαίου. Η μονή, η οποία κτίστηκε το 362, βρίσκεται στο δρόμο που ενώνει την εθνική οδό Πατρών – Αθηνών με τα Καλάβρυτα και συγκεκριμένα στο άνοιγμα ενός μεγάλου φυσικού σπηλαίου της οροσειράς του Χελμού, επάνω από την απότομη χαράδρα του Βουραϊκού ποταμού. Κάθε χρόνο, πλήθος πιστών φθάνει στην μονή για να προσκυνήσει την ιερή εικόνα της Παναγίας της Μεγαλοσπηλαιώτισσας, που είναι έργο του Ευαγγελιστή Λουκά.
Στην Πάτρα, επίκεντρο του εορτασμού είναι η ιερά μονή της Παναγίας της Γηροκομίτισσας, η οποία ιδρύθηκε τον 10ο αιώνα και είναι κτισμένη σε λόφο, κοντά στην πόλη. Κάθε χρόνο πλήθος πιστών συρρέει στο μοναστήρι από την παραμονή της εορτής για να ανάψουν ένα κερί, να προσευχηθούν ή να εκπληρώσουν το τάμα τους. Μάλιστα κάποιοι πιστοί φθάνουν με τα γόνατα μέχρι την εικόνα της Παναγίας.
Αφιερωμένη στην Κοίμηση της Θεοτόκου είναι η ιερά μονή Μακελλαριάς, που βρίσκεται κοντά στην κοινότητα κοντά Λαπαναγοί και σε απόσταση 30 χιλιομέτρων από την πόλη των Καλαβρύτων. Η μονή κτίστηκε το 532 πάνω σε ένα γυμνό και απότομο βράχο. Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια κάτοικοι από την γειτονική κοινότητα Μάνεσι πηγαίνουν με τα πόδια στο μοναστήρι για να προσκυνήσουν, ακολουθώντας μία διαδρομή μέσα από το δάσος της Κάνισκας ή το μονοπάτι κατά μήκος του ποταμού Σελινούντα, διάρκειας περίπου τεσσάρων ωρών.
Στην Αιτωλοακαρνανία, στη Σφήνα Αγρινίου, ή Κυψέλη όπως είναι το σημερινό όνομα της κοινότητας, κάτοικοι και επισκέπτες τιμούν την εορτή της Παναγίας Σουμελά και ακολουθεί γλέντι ποντιακό. Ειδικότερα, πριν από περίπου επτά χρόνια, έφθασε στην κοινότητα ακριβές αντίγραφο της ιερής εικόνας της Παναγίας Σουμελά, όπου την υποδέχθηκε πλήθος πιστών. Από τότε κάθε Δεκαπενταύγουστο τιμάται η Παναγία Σουμελά με πανηγυρικό εσπερινό την παραμονή και θεία λειτουργία ανήμερα της εορτής. Μετά την θεία λειτουργία ακολουθεί η περιφορά της εικόνας από ζιπκοφόρους νέους της κοινότητας. Το ίδιο βράδυ πραγματοποιείται εορταστική εκδήλωση, ένα «πανοΰρ» όπως λέγεται στα ποντιακά, στο οποίο συμμετέχει πλήθος κόσμου που επισκέπτεται την περιοχή.
Όσον αφορά στην ιστορία της περιοχής, πόντιοι πρόσφυγες από τις περιοχές Τιβάν και Κοτύλια Κερασούντος, έφθασαν στη Σφήνα ή Κυψέλη το 1923. Αρχικά δημιούργησαν μια προσωρινή εγκατάσταση κοντά στην σημερινή κοινότητα και στην συνέχεια ανέγειραν την εκκλησία του Αγίου Αθανασίου. Το 1929 το κράτος παραχώρησε στους πρόσφυγες κατοικίες και τμήματα γης, για να ξεκινήσουν και πάλι την ζωή τους. Ταυτόχρονα, δημιούργησαν μία νέα κοινότητα με την ονομασία Σφήνα, η οποία το 1986, μετονομάστηκε σε Κυψέλη.
Στην Ηλεία πλήθος πιστών τιμά την εορτή του Δεκαπενταύγουστου σε μοναστήρια που είναι αφιερωμένα στην Παναγία. Συγκεκριμένα, ένα από τα πιο σημαντικά μοναστήρια της Ηλείας, είναι η ιερά μονή Κοίμησης της Θεοτόκου στην Λαμπεία, η οποία χρονολογείται από τον 18ο αιώνα, ενώ το μοναστήρι της Παναγίας στη Σκαφιδιά, χρονολογείται από τον 10ο αιώνα. Η ιερά μονή Καθολικής στη Γαστούνη ανεγέρθηκε το 920 προς τιμή της Παναγίας και θεωρείται σημαντικό βυζαντινό μνημείο, που προσελκύει πολλούς πιστούς κάθε χρόνο. Η ιερά μονή της Κρεμαστής, η οποία είναι κτισμένη πάνω σε βράχο, χρονολογείται από τον 12ο αιώνα, ενώ σημαντικής ιστορικής αξίας είναι και η ιερά μονή της Παναγίας στη Φραγκαβίλα Αμαλιάδας.
Στην αρχόντισσα των Σποράδων, την Σκιάθο, και φέτος ο εορτασμός του Δεκαπενταύγουστου, θα γίνει παραδοσιακά και με μεγάλες τιμές, προς τιμήν της Παναγίας, στην Μονή της Ευαγγελίστριας. Οι χιλιάδες επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την περιφορά του Επιταφίου της Θεοτόκου, που ονομάζεται και «Πάσχα του καλοκαιριού» και είναι ένα έθιμο που συναντάμε σε ελάχιστα μέρη της Ελλάδας.
Το πρωί της 14ης Αυγούστου, οι γυναίκες στολίζουν τον επιτάφιο με λουλούδια και η τελετή αρχίζει το βράδυ της ίδιας ημέρας στο μοναστήρι της Ευαγγελίστριας. Κατά την περιφορά του ιερού επιταφίου και σε όλη την παλιά ανηφορική διαδρομή ώς το εκκλησάκι της Ζωοδόχου Πηγής και μέχρι την επιστροφή στο μοναστήρι, οι πιστοί ακολουθούν και ψέλνουν μαζί με τον ιερέα. Ο ηγούμενος της Ευαγγελίστριας, πατέρας Ιωσήφ, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, δήλωσε ότι το έθιμο της περιφοράς του Επιταφίου της Μεγαλόχαρης, καθιερώθηκε το 1809, χρονιά που ιδρύθηκε η Μονή από τους Αγιορείτες μοναχούς.
Το Μοναστήρι της Παναγίας της Ευαγγελίστριας ή της Βαγγελίστρας σύμφωνα με τους ντόπιους, αποτελεί τόπο προσκυνήματος για χιλιάδες ανθρώπους από κάθε γωνιά της γης, ενώ το Μουσείο της Μονής, όπου παρουσιάζεται η έκθεση, προσφέρει πολύτιμα στοιχεία της νεότερης ιστορίας. Η Μονή Ευαγγελίστριας βοήθησε τα προεπαναστατικά κινήματα, όσο και την επανάσταση του 1821. Στην Ευαγγελίστρια το 1807 σχεδιάστηκε, υφάνθηκε, ευλογήθηκε και υψώθηκε η πρώτη Ελληνική Σημαία με το λευκό Σταυρό στη μέση επί γαλανού φόντου. Στη Μονή, ο ιερομόναχος Νήφων όρκισε και τους οπλαρχηγούς Θεόδωρο Κολοκοτρώνη, Ανδρέα Μιαούλη, Παπαθύμιο Βλαχάβα, Γιάννη Σταθά, Νικοτσάρα, τον Σκιαθίτη διδάσκαλο του Γένους Επιφάνιο - Στέφανο Δημητριάδη και πολλούς άλλους, μετά από μεγάλη σύσκεψη που έκαναν στο Μοναστήρι της Ευαγγελιστρίας για να καταστρώσουν το σχέδιο δράσης τους.
Στο Καρπενήσι, η Παναγία η Προυσού και η Παναγία Τατάρνας, στη Θήβα η Μεγάλη Παναγιά και στον Ορχομενό η Παναγία η Σκριπού, οι Μονές Αγάθωνος και Δαμάστας στη Φθιώτιδα, η Παναγία της Βαρνάκοβας στη Φωκίδα, της Παναγίας της Φανερωμένης Αρτάκης, της Χιλιαδούς, της Ντινιούς στην Ιστιαία, και της Κοιμήσεως Θεοτόκου Μάτζαρη Οξυλίθου είναι ορισμένα από τα θρησκευτικά μνημεία αφιερωμένα στην Μεγαλόχαρη σε όλη τη Στερεά Ελλάδα.
Την ίδια στιγμή το «Πάσχα του καλοκαιριού» είναι σημείο ορόσημο για το μεγαλύτερο μέρος των ορεινών χωριών στη Δυτική Φθιώτιδα, την Ευρυτανία και την ορεινή Φωκίδα αφού αυτή την περίοδο έχουν προσδιοριστεί χρονικά τα ανταμώματα των ξενιτεμένων στα πανηγύρια που οργανώνονται.
Αυτοί που θα βρεθούν στην Εύβοια το Δεκαπενταύγουστο θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τη Θεία Λειτουργία σε μια από τις γραφικές εκκλησίες που υπάρχουν και οι οποίες είναι αφιερωμένες στην Κοίμηση της Θεοτόκου, ενώ όσοι είναι λάτρεις της παράδοσης και των πανηγυριών έχουν εξίσου την ευκαιρία να βρεθούν σε ένα από τα καθιερωμένα πανηγύρια που γίνονται σε πολλά μέρη της Εύβοιας. Στην Κεντρική Εύβοια το γνωστότερο όλων είναι το πανηγύρι του Οξυλίθου, στο οποίο νέοι και νέες μαζεύονται την παραμονή της γιορτής της Παναγίας και φτιάχνουν το πατροπαράδοτο στιφάδο, ενώ την επομένη στήνεται γλέντι στον προαύλιο χώρο της εκκλησίας, όπου επισκέπτες και κάτοικοι έχουν την ευκαιρία να γευτούν το στιφάδο και να γλεντήσουν.
Στη Βόρεια Εύβοια η Παναγία της Λιχάδας είναι εξίσου γνωστή για το πανηγύρι της, ενώ λίγο πιο έξω από τη Χαλκίδα και πιο συγκεκριμένα στη παραλία Χιλιαδού τελείται η καθιερωμένη λειτουργία στο απόμερο αλλά πολύ όμορφο εκκλησάκι της Παναγίας. Στα Ψαχνά και στην Ιερά Μονή Γοργοϋπήκοου γίνεται παραδοσιακή λιτανεία του Επιταφίου της Παναγίας σύμφωνα με την τάξη του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων, ενώ στην εκκλησία της Παναγίας στο Βασιλικό τελείται κάθε χρόνο πανηγύρι στο δεύτερο δημοτικό σχολείο.
Άλλα γνωστά πανηγύρια της Παναγίας στην Εύβοια είναι στο Γυμνό, στην Αγία Άννα, στα Φύλλα, της Παναγίας της Περιβλέπτου στα Πολιτικά, στη Στενή, στους Στρόπωνες, στον Πάλιουρα και σε πολλά άλλα ακόμα χωριά της Εύβοιας.

Στολίζεται η Κρήτη για την γιορτή της Παναγιάς 

Δεκαπενταύγουστος: Στολίζεται η Κρήτη για την γιορτή της Παναγιάς (pics)

Σημαιοστολίζεται από άκρη σε άκρη η Κρήτη, στις 15 Αυγούστου, γιορτή της Μάνας Παναγιάς, της πίστης, των προσκυνημάτων και της Ελπίδας. Αποκόρωνας, Σφακιά, Μυλοπόταμος, Νεάπολη Λασιθίου, χωριά και γωνιές σε ολάκερη την Κρήτη που τιμά ως νησί και γιορτάζει την 15η του Αυγούστου.
Μοναστήρια, αφιερωμένα στην Παναγία γεμίζουν κόσμο για το τάμα, το κερί και την παρακολούθηση των θείων λειτουργιών παραμονής και ανήμερα της Παναγιάς.
Η Μονή Πρέβελη, στα νότια του νομού Ρεθύμνου, του 16ου αιώνα με μεγάλη ιστορική παρουσία στους ανά τους αιώνες αγώνες για ελευθερία. Χτισμένη στο σημείο που δροσίζεται από τον Κουρταλιώτη ποταμό και διαθέτει μουσείο με πλούσιο αρχειακό υλικό, εκκλησιαστικά έγγραφα, άμφια και προσκυνήματα παλιών χρόνων.
4201417
Η Μονή Κουδουμά, που βρίσκεται στις νότιες ακτές του νομού Ηρακλείου με δύσκολη πρόσβαση, χτισμένη μετά το 1870 σε όρμο, με το ιερό της να βρίσκεται εντός ενός σπηλαίου με σημαντική για τους Κρητικούς ιερότητα αλλά και πρέσβειρα της κατανυκτικότητας κατά τις ιερές λειτουργίες της. Στις 15 Αυγούστου, πλήθος πιστών και κόσμου μεταβαίνει στο μοναστήρι από την προηγούμενη μέρα καιδιανυκτερεύει κυρίως στην παραλία για να γιορτάσει στον εσπερινό και την πρωινή θεία λειτουργία. Για χρόνια πολλά η μονή είχε ερημώσει μετά από καταστροφή που είχε υποστεί από πειρατές, στα κατοπινά όμως χρόνια ξαναχτίστηκε και της αποδόθηκαν οι τιμές που της άξιζαν.
1540947 copy
2528629
Μονή Χρυσοσκαλίτισσας, 76 χλμ Νοτιοδυτικά από τα Χανιά, κοντά στο Ελαφονήσι, χτισμένη πάνω σε ψηλό βράχο, γεγονός που καλεί τους πιστούς να ανηφορίσουν για το κερί της πίστης και της προσευχής. Με το τελευταίο της σκαλί να ήταν κάποτε χρυσό, η ιστορία λέει ότι για αυτό πήρε το όνομα της αλλά και διότι χρυσή είναι η εικόνα που χαρίζει απλόχερα ο ορίζοντας σε κάθε επισκέπτη όταν φτάσει στο μοναστήρι και δει το Λιβυκό Πέλαγος στο δειλινό της μέρας της Παναγιάς.
Η Ιερά Μονή Φανερωμένης, 45 χλμ δυτικά από την Σητεία και 24 χλμ ανατολικά από τον Άγιο Νικόλαο, βρίσκεται από την Β΄ Βυζαντινή περίοδο 961-1204 χτισμένη σε μια χαράδρα με το καθολικό της ενσωματωμένο εντός σπηλαίου με χιλιάδες ιστορίες για τη δύναμη που αποπνέει ο χώρος αλλά και τη μαρτυρικότητά της λόγω των καταστροφών από τους Τούρκους.
2138999
Μονή Παλιανής το γυναικείο μοναστήρι με την τεράστια επισκεψιμότητα χτισμένο σε υψόμετρο 280 μέτρων, 20 χιλιόμετρα από το Ηράκλειο είναι από τα παλαιότερα μοναστήρια της βυζαντινής περιόδου στην Κρήτη. Πλάι στο χωριό Βενεράτο προσφέρει σε κάθε πιστό τη γνώση για τις βιαιότητες κατά την Τουρκοκρατία μιας και πέρα από τις πολλαπλές καταστροφές, οι Τούρκοι είχαν σφαγιάσει όλες τις μοναχές.
4132669
Η Μονή Οδηγήτριας Γωνιάς Κολυμβαρίου το σημαντικότερο ίσως προσκύνημα για τον Δεκαπεντάυγουστο στα Χανιά με χιλιάδες κόσμου και από την υπόλοιπη Κρήτη να βρίσκονται στο μοναστήρι για να προσευχηθούν και να αιτηθούν χάρες από τη μητέρα του Χριστού. Με φόντο το γαλάζιο της Κισσαμίτικης θάλασσας και στο βάθος, όλη η ακτογραμμή του βόρειου τμήματος των Χανίων η μονή οδηγήτρια ξεχωρίζει για την ηρεμία της και την ιερότητα της. Όμορα αυτής, η Ορθόδοξη Ακαδημία Κρήτης όπου εκατοντάδες διεθνή συνέδρια αλλά και διαθρησκευτικές συναντήσεις λαμβάνουν χώρα.
Η Παναγιά του Χάρακα
Η Παναγιά γιορτάζει, με τη γιορτή της να ορίζεται ως το Πάσχα του καλοκαιριού. Θυσιαστικό, νηστεία, περίοδος κατανυχτικότητας, όπως αυτή που διακρίνει ο καθένας σε όλους τους προσκυνητές της Παναγιάς του Χάρακα.
2348628
Μία όμως από τις γιορτές ξεχωρίζει, αυτή της Παναγιάς του Χάρακα, στην πεδινή πλευρά του Μυλοποτάμου στο Ρέθυμνο στην τοποθεσία Μπαλί, 38 χιλιόμετρα από την πόλη, η οποία ανήκει στη μονή του Αγίου Ιωάννη. Έχει καθιερωθεί ως το παγκρήτιο προσκύνημα, με την ευλάβεια των χριστιανών να είναι ολοφάνερη προς τη θαυματουργή κατά πολλούς εικόνα της Παναγίας της Xαρακιανής.
4201580
Το μοναστήρι υποδέχεται πιστούς και ολόκληρες οικογένειες που φτάνουν με τα πόδια από χιλιόμετρα μακριά για να φτιάξουν πρόχειρες καλύβες ώστε να περάσουν μέρες μέχρι τη μεγάλη γιορτή. Είναι όλοι όσοι ακολουθούν το έθιμο των Δεκαπενταριστών το οποίο μπορεί τα τελευταία χρόνια να έχει εξασθενήσει όμως διατηρείται και εντυπωσιάζει.

Πόσων ετών κοιμήθηκε η Παναγία και ποια ήταν η ζωή Της;

Πόσων ετών κοιμήθηκε η Παναγία και ποια ήταν η ζωή Της;

Πόσων ετών ήταν η Παναγία όταν άφησε τη γη; Ποια ήταν η ζωή της; Γιατί δεν βρέθηκε ποτέ το σώμα Της; Αυτές είναι τρείς βασικές ερωτήσεις τις απαντήσεις των οποίων γνωρίζουν λίγοι.
Η Μαριάμ όπως ήταν το πραγματικό της όνομα, πριν εξελληνιστεί σε Μαρία, ήταν η μονάκριβη κόρη ενός ηλικιωμένου ζευγαριού, της Άννας και του Ιωακείμ.
Όλη τους την ζωή πάλευαν να αποκτήσουν ένα παιδί όμως δεν είχαν σταθεί τυχεροί. Αντίθετα ζούσαν σε καθεστώς κοινωνικής απομόνωσης, αφού οι άτεκνοι εκείνη της εποχή θεωρούνταν λίγο έως πολλοί καταραμένοι ή όχι ευλογημένοι από τον Θεό.
Κατά την παράδοση η Αγία Άννα προσευχήθηκε στον Θεό δηλώνοντας πως αν της χάριζε ένα παιδί θα το αφιέρωνε σε Εκείνον. Λίγες μέρες μετά, ο αρχάγγελος Γαβριήλ επισκέφθηκε το ζευγάρι και τους ενημέρωσε πως οι προσπάθειες τους θα έχουν αποτέλεσμα και το παιδί τους θα είναι φορέας μιας ξεχωριστής αποστολής.
Παρά το προχωρημένο της ηλικίας του ζευγαριού, τα λόγια του αγγέλου βγήκαν αληθινά και γέννησαν ένα όμορφο κορίτσι.
Της έδωσαν το όνομα Μαριάμ, το οποίο σημαίνει βασίλισσα, κυρία αλλά και ελπίδα.
Όταν η Μαριάμ έγινε τριών ετών, οι γονείς της, τήρησαν την υπόσχεση τους και την οδήγησαν το Ναό όπου την παρέλαβε ένας ιερέας ο οποίος δεν ήταν άλλος από τον Προφήτη Ζαχαρία, τον πατέρα του αγίου Ιωάννη του Προδρόμου.
Η Παναγία έζησε 12 χρόνια στο Ναό, στα Άγια των Αγίων. Κατά τη διδασκαλία της Εκκλησίας αυτός που της έφερνε καθημερινά τροφή ήταν ο ίδιος ο Αρχάγγελος Γαβριήλ.
Όταν ήρθε η ώρα να βγει από τον Ναό, οι ιερείς αποφάσισαν να την δώσουν σε κάποια οικογένεια, δεδομένου πως οι γονείς της είχαν ήδη φύγει από τη ζωή.
Τότε, γνωρίζοντες κατά την παράδοση, την ειδική αποστολή της Μαριάμ, βρήκαν έναν μεγάλο σε ηλικία άνδρα, τον Ιωσήφ, ο οποίος ήταν χήρος και πατέρας τριών παιδιών.
Τέσσερις μήνες έμεινε κοντά στον Ιωσήφ η Μαριάμ μέχρι να ξεκινήσει πλέον το θεϊκό σχέδιο.
Στη Ναζαρέτ όπου ζουσε την επισκέφθηκε ξανά ο Γαβριήλ όπου της είπε το ιστορικό: «Χαίρε κεχαριτωμένη• ο Κύριος μετά σου». Τότε έμαθε και η ίδια ποια ήταν η αποστολή της την οποία αποδέχτηκε με χαρά.
Λίγους μήνες αργότερα ο Ιησούς γεννήθηκε και η μητέρα του ήταν πάντοτε κοντά του, ακόμη και την στιγμή της Σταύρωσης.
Από το βιβλίο των Πράξεων των Αποστόλων γνωρίζουμε ότι η Παναγία παρέμεινε κοντά τους μέχρι την ημέρα της Πεντηκοστής.
Η τελευταία συνάντηση με τον αρχάγγελο που την συντρόφευε από τα τρια της χρόνια, έγινε τρεις μέρες πριν την κοίμησή Της.
Τότε ο Γαβριήλ την ενημέρωσε ότι πλέον ήρθε η ώρα, δίνοντας της μεγάλη χαρά αφού θα έβλεπε ξανά το παιδί Της. Η παράδοση αναφέρει ότι την τρίτη ήμερα από την εμφάνιση του αγγέλου, λίγο πριν κοιμηθεί η Θεοτόκος, οι Απόστολοι δεν ήταν όλοι στα Ιεροσόλυμα, αλλά σε μακρινούς τόπους όπου κήρυτταν το Ευαγγέλιο.
Τότε, ξαφνικά νεφέλη τους άρπαξε και τους έφερε όλους μπροστά στο κρεβάτι, όπου ήταν ξαπλωμένη η Θεοτόκος και περίμενε την κοίμηση Της. Μαζί δε με τους Αποστόλους ήλθε και ο Διονύσιος Aρεοπαγίτης, ο Άγιος Ιερόθεος ο διδάσκαλος του Διονυσίου, ο Απόστολος Τιμόθεος, και άλλοι.
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΙΜΙΑΣ ΖΩΝΗΣ
Όταν εκοιμήθη, με ψαλμούς και ύμνους την τοποθέτησαν στο μνήμα της στη Γεσθημανή. Ο μοναδικός που δεν ήταν παρών στο γεγονός ήταν ο Απόστολος Θωμάς.
Λέει η παράδοση πως όταν η νεφέλη, το σύννεφο δηλαδή, μετέφερε τον Θωμά στη Γεσθημανή συνάντησε την Θεοτόκο την στιγμή της ανόδου Της στον ουρανό.
Εκείνη του χάρισε την ζώνη Της για να μπορεί να αποδείξει την συνάντησή τους.
Όταν ο Θωμάς πήγε και εξιστόρησε το γεγονός στους υπόλοιπους Αποστόλους, άνοιξαν τον τάφο και είδαν πως το σώμα έλειπε.
Η ΗΛΙΚΙΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ
Η Παναγία όταν μπήκε στο Ναό ήταν τριών ετών. Έμεινε στο ιερό δώδεκα χρόνια. Τρείς μήνες αφού βγήκε από το ιερό μέχρι τον Ευαγγελισμό και εννέα μήνες κυοφορία, δεκαέξι ετών γεννά τον Χριστό. Έζησε με τον Χριστό τριάντα δύο χρόνους, άρα 48 ετών ζει την Σταύρωση, την Ανάσταση και την Ανάληψή Του. Έζησε μετά απ’ την Πεντηκοστή άλλα έντεκα χρόνια και εκοιμήθη στη Γεσθημανή.
Ήταν 59 ετών.
Με πληροφορίες από: dogma.gr

           https://www.cnn.gr

Παναγία μου προστάτεψε όλα τα παιδιά του κόσμου και βοήθησε μας να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι απο όσο ήμασταν χθες...

ΧΡΟΝΙΑ ΣΑΣ ΠΟΛΛΑ!