.

................Η αυξημένη κατανάλωση λαχανικών είναι μιά ισχυρότατη ασπίδα κατά του κορωνοιού..................Κοτέτσι:10 τετραγωνικά,σταύλο: 20 τετραγωνικά,κήπο: 100 τετραγωνικά,15 ρίζες ελιές κι ένα πηγαδάκι.Αυτά είναι που χρειάζονται για να αποκτήσουμε τη βάση για αυτάρκεια ...........Τουτη η γής θα προκόψει μόνο όταν ο άνθρωπος αποστασιοποιηθεί απο τη χρήση του χρήματος.Φαντάσου φίλε μου να έχεις λεφτά αλλά να έχουν χαθεί απο τη γή όλα τα ζώα,όλα τα ψάρια ,όλα τα πουλιά και όλα τα δέντρα και τα φυτά.Τότε τί θα μπορείς να αγοράσεις με τα λεφτά σου??.... . ............................ ........ ........ .. ......................... ........... ......

Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2014

Κλωτσάνε οι φοροτεχνικοί στην ίδρυση λογιστικών γραφείων από τις Ενώσεις


Τσατσάκης Γιάννης
| agronews.gr
Να μείνουν έξω από τα... χωράφια τους στο θέμα της ίδρυσης λογιστικών γραφείων οι Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών ζητούν οι φοροτεχνικοί, καθώς υποστηρίζουν ότι οι ΕΑΣ δεν καλύτπουν τις προϋποθέσεις που θέτει η σχετική νομοθεσία. Την ίδια ώρα από αναβολή σε αναβολή πάει η δημοσίευση της πολυαναμενόμενης διευκρινιστικής εγκυκλίου, εντείνοντας την αγωνία και τα ερωτηματικά των αγροτών γύρω από την τήρηση λογιστικών βιβλίων.
Συνάντηση είχε ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων με εκπροσώπους αγροτών και υπηρεσιακούς παράγοντες του ΥΠΟΙΚ.Συνάντηση είχε ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων με εκπροσώπους αγροτών και υπηρεσιακούς παράγοντες του ΥΠΟΙΚ.
Οι φοροτεχνικοί τονίζουν ότι τα λογιστικά βιβλία είναι αποκλειστική ευθύνη των επαγγελματιών φοροτεχνικών που έχουν τη σχετική άδεια και βέβαια την κατάρτιση, ενώ σημειώνουν ότι η νομοθεσία προβλέπει σαφώς τις διαδικασίες και τις προϋποθέσεις για την ίδρυση ενός λογιστικού γραφείου και επιμένουν ότι οι συνεταιριστικές ενώσεις δεν καλύπτουν τις απαιτούμενες προϋποθέσεις.
Στο μεταξύ, σε συνάντηση που είχε την Τρίτη 14 Ιανουαρίου ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Χάρης Θεοχάρης με εκπροσώπους αγροτών και τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης Μόσχο Κορασίδη και υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου Οικονομικών για το θέμα της τήρησης βιβλίων Εσόδων και Εξόδων στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις, οι αγρότες είχαν την ευκαιρία να εκθέσουν την εμπειρία, τα ερωτήματα και το προβληματισμό τους για ορισμένα σημεία που απασχολούν τους αγρότες σε ότι αφορά στον τρόπο εφαρμογής της πρωτόγνωρης, για αυτούς, διαδικασίας, στο καθ’ ύλην αρμόδιο υπουργείο Οικονομικών, προκειμένου να τους δοθούν οι απαιτούμενες διευκρινίσεις και απαντήσεις.
Όπως τονίστηκε στη συνάντηση, τόσο από τον κ. Κορασίδη, όσο και από τον κ. Θεοχάρη, σκοπός των αλλαγών που προωθούνται είναι η επέκταση (δεδομένου ότι πολλοί αγρότες τηρούν ήδη βιβλία εσόδων-εξόδων στις εκμεταλλεύσεις τους) και η βελτίωση του συστήματος, όπως και η απλοποίηση των διαδικασιών και η επίλυση προβλημάτων, ώστε να «βγει κερδισμένη η γεωργία και οι ίδιοι οι αγρότες», όπως εξήγησε ο κ. Θεοχάρης.
Ειδικότερα σημειώθηκε η ανάγκη για εγκυρότερη και αμεσότερη ενημέρωση των αγροτών, κατεγράφησαν ασάφειες, προτάσεις βελτίωσης, οικονομικά ζητήματα, υποχρεώσεις των αγροτών, που άπτονται και θεμάτων για την απόσβεση των παγίων, την προσμέτρηση του κόστους εργασίας, αλλά και πώς θα αντιμετωπίζονται τα θέματα ετεροεπαγγελματιών και των συνταξιούχων του ΟΓΑ.
Στη σύσκεψη καθορίστηκε ένα χρονοδιάγραμμα ενεργειών στο οποίο προβλέπεται, στο τέλος της εβδομάδας η έκδοση λεπτομερούς εγκυκλίου του Υπουργείου Οικονομικών που θα προβλέπει πέραν των άλλων και νέα προθεσμία μέχρι 20 Φεβρουαρίου για την αίτηση ένταξης των αγροτών στο νέο καθεστώς από τους αγρότες και επιπλέον νέα συνάντηση πριν το τέλος του τρέχοντος μήνα, όπου με βάση νέα δεδομένα, απορίες και προβλήματα που θα προκύψουν να υπάρξουν συμπληρωματικές οδηγίες και εγκύκλιοι από το υπουργείο οικονομικών, ώστε να γίνει ομαλά η εφαρμογή του νέου καθεστώτος.
Διαφωνούν οι φοροτεχνικοί με τις αποφάσεις των ΕΑΣ να λειτουργήσουν λογιστικά γραφεία
Οι φοροτεχνικοί, από την πλευρά τους, τονίζουν ότι τα λογιστικά βιβλία είναι αποκλειστική ευθύνη των επαγγελματιών φοροτεχνικών που έχουν τη σχετική άδεια και βέβαια την κατάρτιση, ενώ σημειώνουν ότι η νομοθεσία προβλέπει σαφώς τις διαδικασίες και τις προϋποθέσεις για την ίδρυση ενός λογιστικού γραφείου και επιμένουν ότι οι συνεταιριστικές ενώσεις δεν καλύπτουν τις απαιτούμενες προϋποθέσεις.
«Η νομοθεσία προβλέπει σαφώς τι απαιτείται για την ίδρυση και τη λειτουργία λογιστικού γραφείου. Προβλέπεται αυτή η διαδικασία από τα καταστατικά των συνεταιριστικών οργανώσεων; Δεν είναι απλά τα πράγματα. Κι εμείς απαιτούμε να εφαρμοστεί ο νόμος» δήλωσε στο Agronews ο πρόεδρος της Ένωσης Φοροτεχνικών Ηρακλείου, Παύλος Μπαριτάκης.
Ο κ. Μπαριτάκης προανήγγειλε  ότι λογιστές και φοροτεχνικοί του νομού Ηρακλείου δεν πρόκειται να μείνουν με σταυρωμένα τα χέρια μπροστά στη «φοροκαταιγίδα που περιμένει τους φορολογούμενους», όπως είπε χαρακτηριστικά αλλά και τις βαρύτατες ευθύνες που καλούνται να επωμισθούν. Ήδη για τις επόμενες μέρες έχει προγραμματιστεί σειρά δράσεων. Πιο συγκεκριμένα, θα ζητήσουν από τους τοπικούς βουλευτές να ανακληθούν οι σχετικές διατάξεις και θα προχωρήσουν σε εκτενή ενημέρωση των πολιτών μοιράζοντας εκλαϊκευτικά φυλλάδια στο κέντρο του Ηρακλείου. Παράλληλα, προσανατολίζονται να ασφαλίσουν τις επιχειρήσεις τους ώστε να είναι κατοχυρωμένοι σε περιπτώσεις λαθών. Σε ανάλογες ενέργειες σκοπεύουν να προχωρήσουν τα σωματεία φοροτεχνικών/λογιστών και σε άλλους νομούς της χώρας.
Ως γνωστό, μετά το κλείσιμο των εφοριών, τα λογιστικά γραφεία καλούνται να επωμιστούν όλο το βάρος της φορολόγησης των πολιτών. Ακόμα και οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι που μέχρι τώρα έβλεπαν τους λογιστές τους μία φορά το χρόνο, όταν χρειάζονταν να καταθέσουν τις φορολογικές δηλώσεις τους, από τώρα και στο εξής για κάθε φορολογικό θέμα που θα τους απασχολεί θα πηγαίνουν στους λογιστές τους, αντί των εφοριών που πήγαιναν στο παρελθόν. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό! Οι επιχειρηματίες, οι έμποροι και οι αγρότες θα επιβαρύνονται με φόρους από 1.000 έως 2.500 ευρώ αν καθυστερήσουν έστω και μία μέρα να καταθέσουν κάποιο δικαιολογητικό στην εφορία.
Σύσκεψη και πορεία στο Ηράκλειο
Η Ένωση Φοροτεχνικών νομού Ηρακλείου θα πραγματοποιήσει καταρχήν σύσκεψη με όλους τους εμπλεκόμενους – ενδιαφερόμενους, όπως είπε  ο πρόεδρος της Παύλος Μπαριτάκης. Σε ημερομηνία και χώρο που θα καθοριστεί μέσα στις επόμενες ημέρες, θα καλέσει σε συνάντηση τους τοπικούς βουλευτές, τον περιφερειάρχη, το δήμαρχο Ηρακλείου, το Επιμελητήριο, την ΟΕΒΕΝΗ,  τον εμπορικό σύλλογο και την ΟΑΣΝΗ για να συζητήσουν τα νέα φορολογικά μέτρα. Θα ζητήσουν από τους βουλευτές να παρέμβουν αποτελεσματικά και όχι τυπικά για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου.
Στη συνέχεια οι λογιστές θα διοργανώσουν πορεία διαμαρτυρίας στο κέντρο του Ηρακλείου και θα μοιράσουν φυλλάδια στους πολίτες με τα οποία θα εκλαϊκεύουν τα μέτρα που ισχύουν από την 1η Ιανουαρίου του 2014, ώστε «να δουν τι τους περιμένει» όπως λέει ο κ. Μπαριτάκης.
«Ανάλογα με τη συμμετοχή και την ανταπόκριση του κόσμου θα προχωρήσουμε και σε άλλες ενέργειες» σχολιάζει ο ίδιος.
Επίσης, οι λογιστές προχωρούν σε σύναψη ασφαλιστικών συμβολαίων αστικής ευθύνης, ώστε να είναι εξασφαλισμένοι σε περίπτωση ανθρώπινου λάθους, αφού το αντικείμενο τους θα είναι τεράστιο. Στην ουσία τα λογιστικά γραφεία και οι φορολογούμενοι θα επωμιστούν το οικονομικό φορτίο της φορολόγησης αφού οι εφορίες θα μειώσουν το λειτουργικό κόστος τους.
Ο κ. Μπαριτάκης επεσήμανε ότι τα λογιστικά γραφεία θα κάνουν ότι μπορούν ώστε να επιβαρυνθούν όσο το δυνατό λιγότερο οι φορολογούμενοι από τις επιπλέον εργασίες.
Στήνουν γραφεία οι Ενώσεις
Όπως έγραψε σε προηγούμενα άρθρα το Agronews, λογιστικά γραφεία και νέες υπηρεσίες παροχής υπηρεσιών προς τους φορολογούμενους αγρότες θέτουν σε λειτουργία αρκετές συνεταιριστικές οργανώσεις. Την αρχή έκανε η ΕΑΣ Αγρινίου, ενώ ακολούθησαν ήδη ανακοινώνει ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Λιβαδειάς «Ο ΑΙΧΜΕΑΣ», η ΕΑΣ Βόλου και η ΕΑΣ Ηρακλείου.
Πρόκειται για υπηρεσίες, που σκοπό έχουν την πλήρη ενημέρωση των υπόχρεων αγροτών υποβολής φορολογικής δήλωσης στη βάση των νέων διατάξεων του υπουργείου Οικονομικών για την υποχρεωτική τήρηση βιβλίων από την 1η Ιανουαρίου 2014.
Τόσο η ΕΑΣ Αγρινίου όσο και η ΕΑΣ Βόλου, αναλαμβάνει ακόμα και τη συμπλήρωση - υποβολή των φορολογικών δηλώσεων των αγροτών. Επιπλέον, η Ένωση Βόλου θα λειτουργήσει και Γραφείο Μελετών, το οποίο θα αναλαμβάνει τη σύνταξη τεχνοοικονομικών μελετών, την ένταξή τους σε επιδοτούμενα προγράμματα και την παροχή συμβουλών.
Τέλος, και η Ένωση Ηρακλείου προετοιμάζεται να ανοίξει λογιστικό γραφείο για την εξυπηρέτηση των 6.000 μελών της, στις κεντρικές εγκαταστάσεις της στη λεωφόρο 62 Μαρτύρων του Ηρακλείου και στα γραφεία της στο Αρκαλοχώρι.
Ενημερωτική συνάντηση την Πέμπτη από την ΠΑΣΕΓΕΣ
Στο μεταξύ, ενημερωτική συνάντηση για την ένταξη των αγροτών στο καθεστώς τήρησης βιβλίων διεξάγει η ΠΑΣΕΓΕΣ.
Η συνάντηση ενημέρωση θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 16 Ιανουαρίου στις 11 το πρωί, στο ξενοδοχείο President (Κηφισίας 43) στην Αθήνα. Εκεί θα συζητηθούν διεξοδικά τα θέματα εφαρμογής της πολυγραφημένης απόφασης του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων (ΠΟΛ. 1281/30/12/13) που αναφέρεται στη διαδικασία ένταξης των υπόχρεων αγροτών από το ειδικό στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ (τήρησης βιβλίων και έκδοσης στοιχείων).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου